Koks gi gyvenimas be iššūkių? Liūdnas ir nuobodus… Todėl dar vasaros pradžioje nusprendžiau, kad išbandymas – metus be automobilio į darbą bus būtent tai, ko man reikia! Šiame straipsnyje kas mėnesį, o instagram paskyroje kasdien dalinsiuosi savo progresu!
TIKSLAS
Iki 2019 06 18 į darbą keliauti be automobilio. Mano atveju tai reiškia, kad keliausiu dviračiu, arba, galbūt, kartais pėsčiomis ar viešuoju transportu.
UŽDUOTIS
Kas kartą važiuojant į ir iš darbo įveikti apie 2km į kiekvieną pusę, arba 4km iš viso. Ne paslaptis, bet važiuojant į darbą, arba iš jo, teks dar kažkur papildomai nuvažiuoti. Kai taip atsitiks – naudosiu tą transporto priemonę, kuria atvykau į darbą.
KODĖL?
Judėjimas – sveikata. O kai judėdamas dar ir keliauji į darbą, tai yra du zuikiai vienu šūviu! Juk darbe sėdime, automobilyje sėdime, namuose sėdime… žmogus sutvertas judėti, o mes kone visą dieną sėdime…sėdime…sėdime… Asmeniškai aš, judėdamas jaučiuosi geriau, esu mažiau mieguistas, smegenys darbe veikia greičiau, naktimis miegu geriau. Ir šiaip, jaučiuosi tiesiog laimingesnis… ypač, kai kone kasdien aplenkiu sėdinčius automobilių spūstyse…
Laikas. Keliaudamas dviračiu į darbą, sutaupau truputį laiko, nes automobiliu įveikti tą patį atstumą rytinio ar vakarinio piko metu užtrunka ilgiau nei dviračiu. Žiemą tai užtrunka dar ilgiau, nes reikia nukasti sniegą nuo automobilio, jį pašildyti.
Pinigai. Keliaudamas į darbą be automobilio, sutaupau pinigų. Su sąlyga, kad automobilį naudoju tik užmiesčio kelionėms (automobiliai naudojami mieste linkę sugesti dažniau), 1km įveikti man kainuoja 0.185€ (0.217€). Vien tik per mėnesį, tai yra 14.8 € (17.36 €). Ką jau kalbėti apie 10 metų, per kuriuos šioms kelionėms į darbą išleisčiau 2560,4 € (3003,28 €).
*kilometro kaina pasikeitė įvertinus automobilio nusidėvėjimą.
Pinigai dar kartą. Judėdamas tampu atsparesnis ligoms, palaikau geresnę fizinę būklę, atsparesnė imuninę sistemą… Ar žinai ką tai reiškia ateityje? Taip, galvoji teisingai, tai reiškia mažesnes išlaidas sveikatos priežiūrai. Sunku objektyviai pasakyti kiek pinigų tai sutaupys, tačiau kad sutaupys, akivaizdu.
Stiprybė. Kadangi kovoju su įpročiais, tampu stipresnis. Lyjant lietui, gerokai lengviau griebti savo BMW raktelius, šiltai atsisėsti, įsijungti muziką ir nuvažiuoti į darbą. Ar tai yra patogu? Taip. Ar tai suteikia man laimės? Ne, nes tai tampa tiesiog kasdieniu įpročiu. Daug laimingesnis jaučiuosi tada, kai nugaliu save ir važiuoju dviračiu, uostau vėsų orą, girdžiu ir jaučiu aplinką. Vieną Liepos dieną, lyjant lietui, stovėdamas prie šviesoforo su dviračiu, pažvelgiau į automobilyje sėdintį vyrą ir perskaičiau jo mintis: – vargšas, ko gero neturi pinigų važiuoti automobiliu, tad tenka stovėti po lietumi. O tada aš pagalvojau: – vargšas vyriškis, jis sėdi automobilyje, nes neturi valios nugalėti visuotino neigiamo įpročio, jo raumenys šiuo metu stipriai įtempti dėl sėdėjimo, kūnas sensta, o nosis užuodžia tik wunder-baum eglutės kvapą.
PROGRESAS
Detaliau su statistika ir mano nuotykiais susipažinti galima šiuose straipsniuose:
Rugpjūčio ir pusės rugsėjo statistikos nėra, nes atostogavome.
Mr. Balticmustache
21 komentarai
Na su matematika kazkas ne taip..
14.8 * 12 * 10 = 1776
Mustachian pinigų grynais nelaiko, o iškart investuoja. Tad jeigu pridėsi vidutinę investicijų grąžą į pasaulio indeksą, gausi mano parašytą skaičių 😉
Tai kad parasyta kad laikot cashu:))
Kažkokie kosminiai skaičiai man. Sutaupyta tiek nedaug!?
Koks jūsų automobilis, kad kuro valgo tiek nedaug ir remontai negresia? Nes maniškiam 10km (nuo namų iki centro ir atgal, kiek dabar dviračiu nuvažiuoju) apie 1,8 eur vien benzinui, neskaičiuojant, kad dėvisi pats automobilis + parkavimas.
Kažkaip tikisi didesnių skaičių 😀
Ai, tiesa, manau būtų galima paskaičiuoti kalorijas, kiek susidegina važiuojant dviračiu ir kiek reikia papildomai maisto suvalgyti, jei nesinori keisti kūno masės. Čia idėja. Smulkmenos :))
Labas!
Na mūsų automobilis, mano nuomone, super prabangus, BMW 330D. Nors ši tema nusipelno atskiro straipsnio, trumpai pakomentuosiu.
Eminis skirtumas yra ne automobilyje, o kaip jis naudojamas. Nors per du metus nuvažiavom apie 50 000km, tačiau beveik visi šie km yra užmiestyje (kelionės Lietuvoje, Europoje, kalnuose). Mieste, automobilio beveik nenaudoju, nes tai tiesiog finansiškai ir visaip kitaip neprotinga. Kam su savimi tempti papildomas 1-2 tonas metalo, už tai mokėti, stovėti susigrūdus su kitais metalo gabalais, kai tiesiog gali eiti ar važiuoti dviračiu, pigiau, greičiau ir sveikiau? Po šių 50 000km kuro sąnaudos – ~5.6l/100km. nors kitiems žmonėms su tokiais pat auto, apie 8l/100km. Remontuoti nereikėjo (pirkom patys, ne Lietuvoje, geros būklės), tačiau eksplotacijai išleista tikrai nemažai, per du metus jau apie 80 proc. pirkimo kainos.
Esu 100 proc. tikras, kad naudojant automobilį mieste eksplotacijai išleisčiau dvigubai, bet statistikos tikslios neturiu, tad ir remtis negaliu. Rašau ką turiu, todėl ir skaičiai aukščiau pateiktoje lentelėje yra kiek mažesni 🙂
Man kasdien reikia 8km i viena puse ir atgal. Su dviraciu varau arba viesuoju jei lyja. Skaiciuoju tiesiog, kad 1,4eur sutaupau, nes tiek viesajam isleisciau. Marsrute i prieki du neblogi kalnai, griztant vienas. Try that for a change :)))) du km eiciau peskom pasisvilpaudamas. Fitnesso levelis pravare virs lubu. Seniau dar bandziau mityba ziuret, kad numest kelis kg, dabar reikia ziet, kad per daug nekristu. Laimes irgi bele kiek. Ypac masinas per rytinius kamscius lenkt. Veiksmas Kaune. Ziemos nelaukiu, nes viesasis prasides, bet jis irgi nera blogai.
Labas, FGK,
Gera girdėti, kad esu ne vienas!
Kas įdomu iš gaunamų komentarų, tai kad visi primėmę panašų iššūkį, dalinasi tik teigiamomis emocijomis, atradimais ir pojūčiais 🙂
Taip ir yra! Labai nekantru, kaip susiskaitys Fiskerio knyga. Butinai parasyk, kokiu naujų minciu kils.
Beje, mano transformacijos pradzia irgi MMM buvo, bet esminis luzis ivyko perskaicius Early retirement extreme Fiskerio. Va ten tai high level shit.. kelias dienas isvis apspanges vaiksciojau, negalejau patiket, kiek daug visko gavau. Viskas i vietas atsistojo gyvenime. Nebeliko jokiu vid unit konfliktu ir priestaravimu.
Šis skaitinys jau yra mano saraše, tikiuosi suspėti dar šiais metais!
Mes panašiai vertinom business case dėl antro automobilio. Turėjom dvi mašinas ir eksploatavom Vilniuje, bet tik dėl „patogumo”, realus poreikis buvo minimalus įvertinus ant popieriaus lapo. Tai summa summarum vieną mašiną pardavėm. Nusikirpom sąnaudas, dabar pratinuosi į darbą važiuoti viešuoju transportu, nėra taip blogai vasarą. Tačiau nežinia kaip viskas pasikeis kai prasidės lietūs ir pliurza.
Labas, savaitgalio emigrantai,
Taip, šiltuoju sezonu yra kiek lengviau be automobilio. Bet tinkamai pasiruošus, šaltasis sezonas irgi tampa malonus. Viešuoju esu važinėjęs ir žiemą, ir rudenį, viskas susiveda į tinkamą aprangą.
Jeigu pritrūks įkvėpimo, paskaičiuok kiek sutaupai pinigų. Jau bus lengviau. Arba ateik čia, pasidalinsim įspūdžiais, aš žadu visą sezoną keliauti dviračiu/pėsčias 🙂
Iš asmeninės patirties: automobilis praranda visą vertę (pardavę gausite mažiau nei sumokėjote vien tik draudimui) per 10-12 metų nuvažiavus 200000-250000km, o jei tiek km įveiksite per 3- 4 metus prarasite apie pusę mokėtos sumos. Esu važiavęs ir daug (pardaviau po 3 metų) ir mažai. Dabartinis automobilis ketvirtas iš salono. Neprabangus, neatkreipiantis dėmesio. Tiesiog transportas kuris savo 200000 km turėtų surinkti be gedimų ir bus vėl pakeistas nauju. Kilometro kaina su dyzelinu, padangomis, draudimu ir visa kita yra iki 0,2 Eur priklausomai nuo kuro kainos (buvo ir 5 litai 1,45 eur, buvo ir 0,89 Eur). Mano įsitikinimu pirkti seną (savo 250000km jau nubėgusį) prabangų už pigaus naujo kainą neverta. Draudimui galima sutaupyti jei esate registruoti ne miestuose. Kaina nuo Vilniaus gali skirtis kartais. Esame šeimoje turėję ir du automobilius, tačiau nebuvo didelio poreikio tad vėl likome prie vieno. Vilniuje daugelį vietų pasiekiu pėsčiomis arba viešuoju transportu.
Aš esu tvirtai įsitikinęs, kad pirkti naują automobilį nėra racionalus sprendimas iš finansinės pusės. Taip pat neracionalu pirkti ir 15 ar 20 metų senumo, nes jie jau nuvažiavę savo.
Statistika (galima lengvai įsitikinti mobile.de) sako: naujas automobilis per pirmus 3-4 metus praranda 70% savo vertės. Kodėl nepasinaudoti tokia nuolaida ir ateinančius 6-8 metus „suvažinėti” automobilį su nuolaida iki nulinės vertės? Juk sutaupome 70%! Nuvažiuoti į Vokietiją ir nusipirkti tokį auto tikrai nesunku.
Lietuvoje, žinoma, tai negalioja, nes pirkti dėvėto šiukštu nedrysčiau ir nerekomenduočiau. Šiaip tema verta platesnio aptarimo su skaičiais, ateityje būtinai tai padarysiu.
Na 3-4 metų tikrai nepraranda 70% vertės. Kai imi naują, dileris siūlo atpirkti už 50-55% naujos vertės jei rida iki 150000km. Tai jie juk perparduoda su šiokiu tokiu antkainiu paskui. O apie senus 20 metų – manau vieni patikimiausių techniškai, bet menkai saugūs ar komforto nedaug teturi. Lietuvos kaimuose Audi 80 1993-1996 metų puikiai važinėja ir tikrai menkai ten kam yra sugesti. Nauji automobiliai pilni brangios elektronikos, ir negarantiniu atveju viskas labai daug kainuoja. Gal Jūs perkate prabangius automobilius tai kažkaip kitaip žiūrite. Mano draugė pirko šiemet naują Ford Focus, 14000eur. Kaina itin gera, nes tai senas modelis, vyko išpardavimas belaukiant visiškai naujo Focus. Jei esi diketantas, tai su sena servisuose tave mausto kaip nori. Bet gal Jums labai sekasi, gal Jūs išmanote ir pats remontuojate, tada senas Jums kaip tik. Mano asmeninė patirtis, kad seno nuvažiuotas km kainavo kaip naujo, būtent dėl remontų. Jie jausčiausi prarandantis pinigus irgi pirkčiau dėvėtus, bet nebūna 5 metų automobilio su 90000km rida už 30% pradinės kainos. Specialiai pasižiūrėjau mobile.de kaip kinta kaina to paties modelio priklausomai nuo ridos. Taip, yra ir už 6000 eur su 364000km 2014 metų, bet su 119000 prašo jau 13000, arba maždaug 60% jo naujo vert4s Lietuvoje.
O 20ct uz km tai jau yra kartu su automobilio kaina ar cia visos islaidos isskyrus paties automobilio kaina?
Barzdočiau,
Taip, į kainą įskaičiuotos tik išlaidos. Automobilio kaina neįskaičiuota. Turiu pasidaręs mano automobilio nuvertėjimo analizę, tik nespėjau susivesti į excelį. Kilometro kaina realiai dar padidės, kai pridėsiu ir nuvertėjimą.
Dėkui už ilgą komentarą!
Kai sakiau, kad turime „prabangų” automobilį, tai omenyje turėjau 3 klasės, paprastą, mažiuką BMW. T.y. racionalaus dydžio automobilį, ne visuregį ar limuzino klasės, net mažesnį už Lietuvio mėgstamą VW Passat.
O atsakant į temą apie nuvertėjimą, mano nuomonė nesikeičia. Pavyzdys:
Imkime popouliariausią automobilį Lietuvoje – VW Passat. Atsidarius google nesunkiai įsitikiname, kad naujo kaina prasideda nuo 29000€. Tačiau vidutinį modelį, su vidutinio dydžio varikliu, automatine pav. dėže nuperkame už ~31000€. Atsidarom autoplius ir žiūrim kiek kainuoja toks pat modelis tik 3-4 metų senumo. Realių skelbimų kainos prasideda nuo 7000€, panašios komplektacijos apie 9000€. Mobile.de truputį brangiau, bet paieškojus už 10000€ galime parvažiuoti. Skirtingiems modeliams ir markėms kainos kažkiek varijuoja, bet pirkti 3-4 metų devėtą – tiesiog pigiau. Dažnu atveju 60-70 proc. pigiau.
Taip, devėtas auto pareikalaus investicijų jį nupirkus, bet elgiantis apdairiai ir racionaliai tai bus ne daugiau, nei naujo automobilio privaloma KASKO įmoka.
P.S. Niekada nepirkčiau automobilio pagal odometro parodymus – tai nėra patikimas rodiklis nustatyti jo būklei.
Mano pateikta kaina 20ct / km važiuojant nauju automobiliu su visa automobilio kaina ir visomis išlaidomis. T.y. automobilio kaina + kuras + draudimas+ servisai ir daliname iš grubiai 200000km. Kaina sakau fiziniam asmeniui. Aš važinėju kaip juridinis tai taupau dar per mokesčius. Išsigryninti iš įmonės pelno gali tik susimokėjęs pelno ir gpm taigi: 0,85×0,85=0,7225 iš kiekvieno euro, o aptarnavimai, kuras, dalys dar ir be pvm skaičiuojasi.Mano km su visomis išlaidomis neviršija 0,13 eur km. Ir taip, aš nesirenku passat, neracionalu. Beje pats su 200000km rida automobilio nepirkčiau, o mobile.de surūšiavus automobilius pagal ridą 3 metų passat su pvz 60000 rida dsg dyzel kainuos labai nedaug mažiau 29000eur. Nauji važiuoja visi gerai, skiriasi kiek jais domisi vagys ir kiek Jums dėl to kainuos draudimas. Imi ford, skoda, peugeot, ssang yong, kia ir ramiai miegi bei pigiai važiuoji
Manau tuose 200kkm ir slepiasi visas skirtumas! Jeigu toki atstuma uztruktu pravaziuoti ne kelis metus o kokiu 20 kaip man ar straipsnio autoriui, kilometro kaina tikrai stipriai isaugtu vien del to, kad 20 metu senumo automobilis jau bus prarades 90% ar daugaiu savo kainos, o kur dar gedimai susije labiau su automobilio amziumi negu jo rida. Todel ir reikia skaiciuoti kiekvienam individualiai, kas labiau apsimoka ir nebus vieno teisingo atsakymo tinkancio absoliuciai visiems.
Esu padares ir as toki eksperimenta. Pardaviau auto ir tris metus su dviraciu vazinejau i darba. Kadangi geografines platumos skiriasi nuo lietuvos, tai galejau sau leisti vazineti visus metus. 11km i viena puse plius zveriska ikalne.
O, bet, taciau….. Per tuos 3 metus – 4.5 men buvo praleisti sedint namie sugipsuotam, „suvalge” visus taupymus per negautas pajamas.
Dar vienas momentas tokiu ekperimentu – gyvename vartotojiskoje visuomeneje ir apie mus sprendziama pagal tai ka vartojame. Tad nemazai daliai zmoniu tokie „taupymai” psichologiskai yra neiveikiami vien del to „ka zmones pasakys”.
Mano pacio istorija – as nei taupau drastiskai nei ivestuoju per daug. Mano darbas sumoka gana neblogai kad galetum zmogus nesukti galvos, tuo paciu uzsiimu veikla kuriuoje as matau prasme saves realizavime (nors tai nenesa jokiu pajamu, vien tik islaidos). Vien nustojus pirkti ar vartoti daiktus kuriu nereikia, bet tik del to kad visi kiti taip daro – kelias i finansine laisve sutrumpeja turbut vos ne per pus 🙂