"Ūsuotojų" auto
- Mr. BM.
- Patyręs Mustachian
- Pranešimai:726
- Užsiregistravo:Ant Vas 26, 2019 12:13 pm
- Išsiųsta patiktukų: 29
- Gavo patiktukų: 83
Mes automobiliui išleidžiame 9% nuo šeimos išlaidų. Arba 4.2% nuo šeimos metinių pajamų. Čia įskaičiuota absoliučiai viskas (nuvertėjimas, kuras, aptarnavimas, kvepaliukai, plovyklos ir t.t.).
Automobilis ~10 metų senumo, tačiau aukštesnės klasės. Nuvažiuojame 25000 - 30000km per metus, 95% atstumo užmiestyje, todėl netinka eko ar compact klasės automobiliai. Pirkti naujo už 40-60k nematau reikalo, puikiai važiuoja ir senesnis. Nereikia KASKO ir nereikia bijoti vagysčių, nes vagims senesni modeliai ne tokie įdomūs.
Pirkome, tiesa, ne Lietuvoje. Tad kainavo 30% brangiau, nes toks pats automobilis Lietuvoje. Bet long-term atsipirko, nes per 4 metus nebuvo gedimų, tik planned maintenance. Netolimoje ateityje vėl atsinaujinsime, žiūrėsime vėl į 3-5 metų senumo automobilius su 40-80tūkst. rida, nes pastarieji parduodami su 60-70% nuolaida nuo pradinės kainos.
Beje. Automobilis pirmiausia mums racionalus ir pasvertas pirkinys, tačiau nespjauname į komfortą, patikimumą bei išvaizdą.
Automobilis ~10 metų senumo, tačiau aukštesnės klasės. Nuvažiuojame 25000 - 30000km per metus, 95% atstumo užmiestyje, todėl netinka eko ar compact klasės automobiliai. Pirkti naujo už 40-60k nematau reikalo, puikiai važiuoja ir senesnis. Nereikia KASKO ir nereikia bijoti vagysčių, nes vagims senesni modeliai ne tokie įdomūs.
Pirkome, tiesa, ne Lietuvoje. Tad kainavo 30% brangiau, nes toks pats automobilis Lietuvoje. Bet long-term atsipirko, nes per 4 metus nebuvo gedimų, tik planned maintenance. Netolimoje ateityje vėl atsinaujinsime, žiūrėsime vėl į 3-5 metų senumo automobilius su 40-80tūkst. rida, nes pastarieji parduodami su 60-70% nuolaida nuo pradinės kainos.
Beje. Automobilis pirmiausia mums racionalus ir pasvertas pirkinys, tačiau nespjauname į komfortą, patikimumą bei išvaizdą.
Naujausias straipsnis Balticmustache tinklaraštyje: BALTICMUSTACHE INVESTICIJŲ PORTFELIS. 2021 APŽVALGA.
Laurizai nevark, vistiek liksi nesuprastas, nes "netinka eko ar compact klasės automobiliai"
Kazkaip vakaru europieciai perka naujas 15-25k euru kainuojancias masinas ir vargo nemato, o lietuviams tai nelygis, jiems reikia prabangaus nelikvido, kuris nuverteja dvigubai per pirmus du metus
Kazkaip vakaru europieciai perka naujas 15-25k euru kainuojancias masinas ir vargo nemato, o lietuviams tai nelygis, jiems reikia prabangaus nelikvido, kuris nuverteja dvigubai per pirmus du metus
Kiekvienas savaip renkasi auto. Man pvz labiausiai imponuoja Lietuvoje pirkti ir eksploatuoti automobiliai su pilna istorija.
Nuvertėjimą naujesnių automobilių tikrai nematau tokio, apie kurį visi kalba. 2-3 metų senumo su 50proc nuolaida nepaimsi. Ar 5 metų su 60-70proc nuvertėjimu.
Matant realų nuvertėjimą neretai susimąstai ir apie naują auto. Nesu spekuliantas, kad kas metus keisčiau auto, tad užtrunka pasirinkimas.
Bet aš gal mažiau apie konkrečius auto, jų naujumą. Labiau apie finansinę pusę visų pajamų kontekste.
Nuvertėjimą naujesnių automobilių tikrai nematau tokio, apie kurį visi kalba. 2-3 metų senumo su 50proc nuolaida nepaimsi. Ar 5 metų su 60-70proc nuvertėjimu.
Matant realų nuvertėjimą neretai susimąstai ir apie naują auto. Nesu spekuliantas, kad kas metus keisčiau auto, tad užtrunka pasirinkimas.
Bet aš gal mažiau apie konkrečius auto, jų naujumą. Labiau apie finansinę pusę visų pajamų kontekste.
-
- Mustachian
- Pranešimai:170
- Užsiregistravo:Tre Vas 27, 2019 6:24 am
- Išsiųsta patiktukų: 26
- Gavo patiktukų: 14
Manau reikalas tame, kad vakaru europos autoserviso darbuotojai uzdirba po kelis tukstancius euru per menesi, todel ju paslaugos kainuoja tiek, kad automobilio garantija tampa labai svarbiu faktoriumi. Pas mus gi pilna autoservisu kur gali sutvarkyti bet ka uz plius minus normalius pinigus. O kur dar pilni srotai detaliu. Vat ir gaunasi kad mes galime sau leisti islaikyti prabangu automobili, o vokieciams sutvarkyti ji po kokios avarijos ar siaip didesnio gedimo gali tiesiog neapsimoketi.Brick rašė: ↑Pen Sau 24, 2020 6:36 pmLaurizai nevark, vistiek liksi nesuprastas, nes "netinka eko ar compact klasės automobiliai"
Kazkaip vakaru europieciai perka naujas 15-25k euru kainuojancias masinas ir vargo nemato, o lietuviams tai nelygis, jiems reikia prabangaus nelikvido, kuris nuverteja dvigubai per pirmus du metus
- Mr. BM.
- Patyręs Mustachian
- Pranešimai:726
- Užsiregistravo:Ant Vas 26, 2019 12:13 pm
- Išsiųsta patiktukų: 29
- Gavo patiktukų: 83
Nesirenkame pigiausio automobilio. Kiek patogesni/didesni/galingesni automobiliai kainuoja daugiau, tai ir nuvertėjimas nuo pradinės kainos yra didesnis. Kalbu apie 3er ar 5er BMW, Audi a4, a6, Volvo S40 S60, Lexus IS220 ar pan.
Jums visada labai užgaunu kažką, kai pasakau, jog perku nenaują automobilį. Ir neduok dieve, dar didesnį nei Golf :)Brick rašė: ↑Pen Sau 24, 2020 6:36 pmLaurizai nevark, vistiek liksi nesuprastas, nes "netinka eko ar compact klasės automobiliai"
Kazkaip vakaru europieciai perka naujas 15-25k euru kainuojancias masinas ir vargo nemato, o lietuviams tai nelygis, jiems reikia prabangaus nelikvido, kuris nuverteja dvigubai per pirmus du metus
Visi mes turime skirtingus poreikius ir automobilius naudojame skirtingai. Dėl to visi gamintojai ir gamina plačią automobilių gamą. Ne tik compact'us, kaip kad bandote pasakyti. Tikiu, kad yra vairuojančių ne pagal kišenę ar poreikius, bet šiame forume tokių tikrai mažuma. O Europe automobiliai yra vairuojami tikrai įvairūs.
Dabar kodėl BM vairuoja ne eco ar compact auto:
Mieste mes automobilio praktiškai nenaudojame, nes dažniausiai tai tiesiog neefektyvu laiko atžvilgiu. Automobilį naudojame tarpmiestinėms kelionėms ir kelionėms po Europą. Todėl svarbu komfortas (1000km per dieną su Golfu labai skiriasi nuo 1000km su Tiguan). Kelionių, ir ne tik, metu dažnai lankomes gamtoje, iškylaujam, žygiuojam, tad tenka vežtis daiktų, kurie Golfe irgi netilptų. Todėl turime vidutinio dydžio auto, kurio tūrį reikalui esant padidiname su stogo bagažine. Kartais mašinoje ir pasnaudžiame. Važiuojant ilgus atstumus Europoje greitis būna didelis, ko pasekoje mažo tūrio variklis naudoja gerokai daugiau degalų nei galingesnis variklis. Jau net nekalbu apie važiavimo ypatumus kalnuose, kuriuos lankomės kas metus.
Taip ir gaunasi kad vairuoja žmonės 3.0l Audi, BMW, Volvo ar Lexusus. Ne visi savo subines mieste judina su pusantros tonos metalo. O važiuojant ilgesnius atstumus, norisi komforto :)
Naujausias straipsnis Balticmustache tinklaraštyje: BALTICMUSTACHE INVESTICIJŲ PORTFELIS. 2021 APŽVALGA.
-
- Mustachian
- Pranešimai:233
- Užsiregistravo:Pen Kov 01, 2019 7:05 am
- Išsiųsta patiktukų: 2
- Gavo patiktukų: 27
Jei visų skoniai būtų vienodi tai rinkoje būtų vienas arba du automobilių variantai ir visi sekmingai važinėtų. Ir dėl biudžėto skirto automobiliui yra įvairių nuomonių, vieni perka iš paskutiniųjų kapeikų, kiti žiūri daug racionaliau. Apskritai automobilių paieškoje yra labai daug kriterijų, saugumas, patikimumas, remonto kainos, komfortas ir t.t.
Man asmeniškai vienas iš kriterijų šiuo metu yra variklio galingumas. Greičiausiai nepirkčiau automobilio mažiau nei 100 kW varikliu, nes aš noriu žinoti, kad automobilis reikiamu momentu įsibėgės tinkamai.
Man asmeniškai vienas iš kriterijų šiuo metu yra variklio galingumas. Greičiausiai nepirkčiau automobilio mažiau nei 100 kW varikliu, nes aš noriu žinoti, kad automobilis reikiamu momentu įsibėgės tinkamai.
Visiskai pritariu. Tik įdomu jeigu patys jau rinkotes, yra daugiau kriterijų turbūt nei namą statant. Kadangi mūsų šeimai irgi imponuoja jūsų gyv. būdas + jau musiske volvo daugiau nei 15 metu, tai gal galit pasidalinti kaip rinkotes detaliau, nes cia toks know how, kur reik susiziureti patikimumus, remonto kainas, komforta, nuvertejima ir t.t., realiai vienas didelis excelis su visomis galimybes ir skaiciukais.Mr. BM. rašė: ↑Pen Sau 24, 2020 8:18 pmNesirenkame pigiausio automobilio. Kiek patogesni/didesni/galingesni automobiliai kainuoja daugiau, tai ir nuvertėjimas nuo pradinės kainos yra didesnis. Kalbu apie 3er ar 5er BMW, Audi a4, a6, Volvo S40 S60, Lexus IS220 ar pan.
Jums visada labai užgaunu kažką, kai pasakau, jog perku nenaują automobilį. Ir neduok dieve, dar didesnį nei Golf :)Brick rašė: ↑Pen Sau 24, 2020 6:36 pmLaurizai nevark, vistiek liksi nesuprastas, nes "netinka eko ar compact klasės automobiliai"
Kazkaip vakaru europieciai perka naujas 15-25k euru kainuojancias masinas ir vargo nemato, o lietuviams tai nelygis, jiems reikia prabangaus nelikvido, kuris nuverteja dvigubai per pirmus du metus
Visi mes turime skirtingus poreikius ir automobilius naudojame skirtingai. Dėl to visi gamintojai ir gamina plačią automobilių gamą. Ne tik compact'us, kaip kad bandote pasakyti. Tikiu, kad yra vairuojančių ne pagal kišenę ar poreikius, bet šiame forume tokių tikrai mažuma. O Europe automobiliai yra vairuojami tikrai įvairūs.
Dabar kodėl BM vairuoja ne eco ar compact auto:
Mieste mes automobilio praktiškai nenaudojame, nes dažniausiai tai tiesiog neefektyvu laiko atžvilgiu. Automobilį naudojame tarpmiestinėms kelionėms ir kelionėms po Europą. Todėl svarbu komfortas (1000km per dieną su Golfu labai skiriasi nuo 1000km su Tiguan). Kelionių, ir ne tik, metu dažnai lankomes gamtoje, iškylaujam, žygiuojam, tad tenka vežtis daiktų, kurie Golfe irgi netilptų. Todėl turime vidutinio dydžio auto, kurio tūrį reikalui esant padidiname su stogo bagažine. Kartais mašinoje ir pasnaudžiame. Važiuojant ilgus atstumus Europoje greitis būna didelis, ko pasekoje mažo tūrio variklis naudoja gerokai daugiau degalų nei galingesnis variklis. Jau net nekalbu apie važiavimo ypatumus kalnuose, kuriuos lankomės kas metus.
Taip ir gaunasi kad vairuoja žmonės 3.0l Audi, BMW, Volvo ar Lexusus. Ne visi savo subines mieste judina su pusantros tonos metalo. O važiuojant ilgesnius atstumus, norisi komforto :)
Del masinos pirkimo, tai geriausiai apsimoka pirkti nevaziuojancias, ka ir daro perekupai ;) atkelia ir poto parduoda.
- Mr. BM.
- Patyręs Mustachian
- Pranešimai:726
- Užsiregistravo:Ant Vas 26, 2019 12:13 pm
- Išsiųsta patiktukų: 29
- Gavo patiktukų: 83
Na perkant naudotą automobilį yra du etapai: (1) racionalaii išsirinkti modelį su norima komplektacija ir (2) atlikti detalią tech. apžiūrą. Šiek tiek daugiau darbo nei tiesiog pirkti naują ir išsirinkti norimą modelį, bet užtat už žinias gaunamas geras reward, t.y. ženkliai mažesnė kaina.ratrat rašė: ↑Šeš Sau 25, 2020 9:22 amVisiskai pritariu. Tik įdomu jeigu patys jau rinkotes, yra daugiau kriterijų turbūt nei namą statant. Kadangi mūsų šeimai irgi imponuoja jūsų gyv. būdas + jau musiske volvo daugiau nei 15 metu, tai gal galit pasidalinti kaip rinkotes detaliau, nes cia toks know how, kur reik susiziureti patikimumus, remonto kainas, komforta, nuvertejima ir t.t., realiai vienas didelis excelis su visomis galimybes ir skaiciukais.
Del masinos pirkimo, tai geriausiai apsimoka pirkti nevaziuojancias, ka ir daro perekupai ;) atkelia ir poto parduoda.
Tai su pirmu punktu kaip ir rašiau aukščiau: renkatės pagal savo situaciją, skonį bei prioritetus. Ir neklausyčiau tų, kas sako, kad reikia būtinai pirkti vienokį ar kitokį automobilį, nes taip daro tas ar anas. Nėra prasmės smaugti 1.5l Golfo greitkeliuose ar kalnuose, lygiai kaip nėra prasmės vairuoti 4.0l Tuareg mieste. Išsiaiškinate poreikius, išsirenkate 3-5 gamintojus/modelius ir tuomet pasidarote mini kainų, nuvertėjimo, eksploatacijos kainos analizę. Ir nespjaukite visiškai į emocijas ar vidinius/subjektyvius prioritetus, ypač jeigu automobilyje praleisite daugiau laiko. Nesvarbu, kad siekiate FIRE. Bent jau aš FIRE judėjimą suvokiu kaip racionalų finansinių išteklių panaudojimą, o ne kuo didesnį sutaupymą, atsisakant visko iki minimumo.
Antras etapas (pirkimas naudoto auto) yra ta vieta, kurioje reikia išmanyti apie automobilius. Čia galioja tie patys gyvenimo dėsniai kaip ir visur: jeigu x srityje nenusimanai, tuomet geriau pačiam nelysti. Aš šiek tiek nusimanau, tai man problemų pačiam pasitikrinti automobilį nėra. T.y. man tai yra įdomi veikla, laisvalaikiu pats pasikeičiu stabdžių kaladėles, pasikeičiu lemputes ar panašias smulkmenas. Jeigu žinių nėra, tuomet už keletą šimtų pasisamdome žmogų ir jis kartu užsienyje ar Lietuvoje gali detaliai apžiūrėti reikiamą kiekį automobilių ir pasakyti ar pirkti ar ne. Realiai dažniausiai užtenka įvertinti esmines vietas (kėbulas, variklis, pavarų dėžė, važiuoklė), bet nespjaučiau ir į smulkmenas, tokias kaip lemputės, valytuvai, diagnostika su išmaniuoju telefonu ir panašiai. Pastarosios yra akivaizdžiai matomos ir suteikia privalumų derantis.
Aš pats visą gyvenimą vairuoju tik vienos markės automobilį, tai dar yra privalumas tas, kad apie juos daug žinau. Žinau kaip turi skambėti variklis, kaip turi važiuoti vienoks ar kitoks modelis. Paseku gamintojo naujienas, pažiūriu kokie ir kodėl modeliai buvo atšaukti.
Be to, fun fact. Pasitikrinau appsą, tai per 3 metus vidutinės kuro sąnaudos yra 5.4l šimtui kilometrų. O automobilis yra 10 metų senumo su ~150KW galingumo varikliu. Tai pasikartosiu: ne variklio galingumas ar automobilio dydis lemia išlaidų kiekį, o tiesiog racionalus pasirinkimas.
Naujausias straipsnis Balticmustache tinklaraštyje: BALTICMUSTACHE INVESTICIJŲ PORTFELIS. 2021 APŽVALGA.
-
- Mustachian
- Pranešimai:223
- Užsiregistravo:Tre Kov 06, 2019 12:37 pm
- Išsiųsta patiktukų: 2
- Gavo patiktukų: 11
O ar ne racionaliau tokiems poreikiams neturėti iš vis auto, bet tom keliom kelionėms per metus nuomotis? Gal skaičiavot kas gaunas?Mr. BM. rašė: ↑Pen Sau 24, 2020 8:18 pmDabar kodėl BM vairuoja ne eco ar compact auto:
Mieste mes automobilio praktiškai nenaudojame, nes dažniausiai tai tiesiog neefektyvu laiko atžvilgiu. Automobilį naudojame tarpmiestinėms kelionėms ir kelionėms po Europą. Todėl svarbu komfortas (1000km per dieną su Golfu labai skiriasi nuo 1000km su Tiguan). Kelionių, ir ne tik, metu dažnai lankomes gamtoje, iškylaujam, žygiuojam, tad tenka vežtis daiktų, kurie Golfe irgi netilptų. Todėl turime vidutinio dydžio auto, kurio tūrį reikalui esant padidiname su stogo bagažine. Kartais mašinoje ir pasnaudžiame. Važiuojant ilgus atstumus Europoje greitis būna didelis, ko pasekoje mažo tūrio variklis naudoja gerokai daugiau degalų nei galingesnis variklis. Jau net nekalbu apie važiavimo ypatumus kalnuose, kuriuos lankomės kas metus.
Taip ir gaunasi kad vairuoja žmonės 3.0l Audi, BMW, Volvo ar Lexusus. Ne visi savo subines mieste judina su pusantros tonos metalo. O važiuojant ilgesnius atstumus, norisi komforto :)
Tenka pritarti, kad ekonomine auto, kad ir naujesne, nelabai užpakalis džiaugiasi net ir po poros valandų non-stop važiavimo :).