Žinau, žinau, didžioji dauguma šio forumo narių investuoja tik į fondus, o ne į atskiras kompanijas. Aš iš tų kurie mėgsta stock pickinimą, todėl nusprendžiau atlikti šiokias tokias mėgėjiškas kompanijų apžvalgas iš savo watchlist`o. Jei bus įdomu pasidalinsiu ir daugiau.
![Paveikslėlis](https://www.part.lt/img/thumb/d562b905b06e4b2b138df68d020c0e3b142.jpg)
Arrival (ARVL) apžvalga
Arrival (ARVL) tai Arrival Ltd yra Didžiosios Britanijos elektromobilių startuolis, kurio būstinė yra Londone, gaminanti daugiausia lengvąsias komercines transporto priemones. Taip pat reiktų pridėti, kad Lietuvoje taip par yra šios kompanijos padalinys UAB „Arrival LT“ Nusprendžiau kiek labiau pasigilinti į šią kompaniją bei jos finansinius rodiklius.
Arrival (ARVL) debiutavo NASDAQ biržoje 2021 m. Kovo mėn.
Pradėkime nuo kompanijos veiklos:
Šiuo metu Arrival (ARVL) visą savo dėmesį skiria 5 produktų plėtrai: elektra varomų autobusų, autobusų skirtų besivystančioms šalims, vidutinių ir didelių mikroautobusų gamybai bei elektromobiliui. Arrival (ARVL) siekia išvystyti micro-gamyklų pasaulinį tinklą, kuriuose būtų gaminos komercinės transporto priemonės. Įmonės tikslas sumažinti išlaidas bei CO2 kiekį kurį išskiria didžiosios autopramonės gamintojos. Todėl Arrival (ARVL) nusprendė atsisakyti plieninių transporto priemonės kėbulo gamybos dalių, pakeičiant jas termoplastiko ir sustiprintu stiklo pluošto junginiu, kuris gali būti formuojamas ir perdaromas daug kartų, taip pat yra lengvas bei atsparus smūgiams. Kėbulo dalys gali būti gaminamos iškart su spalva, todėl nereikia jų atskirai dažyti dažymo kamerose.
Šiuo metu dvi tokios micro gamyklos yra Rock Hill`e (JAV) ir Bicester (UK). Juose gamybą planuojame pradėti 2022 Q2 arba Q3. Dar viena tokia gamykla turėtų išdygti Charlotte (JAV) ir gamyba joje turėtų būti pradėta 2022 Q4. Šiuose micro gamyklose planuoja pagaminti apie 10000 produkcijos per metus kai bus pasiektas pilnas našumas.
Pereikime prie finansinių rodiklių:
Kadangi tai startuolis, tai apie ilgalaikius finansinius rodiklius kalbėti sudėtinga. Paskutiniai finansiniai duomenys yra 2021 Q3 atsaskaita. Be to jau greit turėsime ir 2021 Q4 ataskaitą kuri bus paskelbta Kovo 2 d. Taigi kompanijos ketvirčio nuostoliai - 26 mln. dolerių. Įmonės investicijos į ilgalaikio turto pirkimą, su tikslu auginti įmonės veiklą, ar įrangos atnaujinimui siekia 81 mln. dolerių. Čia reiktų pridėti, kad išlaidos padidėjusios dėl plėtros JAV, taip pat UK bei R&D filialo Indijoje. Veiklos sanaudos, tai yra įprastos einamosios išlaidos, kurias įmonė patyrę per šį ketvirtį yra 47 mln. Iš kurių 38 mln. sudaro kasdienės verslo valdymo išlaidos, tokios kaip nuoma, atlyginimai, reklama, rinkodara ir pan. O likusieji 9 mln. R&D išlaidos. Turimi grynieji arba indėliai iki pareikalavimo bei trumpalaikės labai likvidžios investicijos šiam ketvirčiui – 381 mln.
Prognozės:
Arrival (ARVL) tikisi gauti daugiau nei 1 bln pajamų jau šiais metais. Prognozuojama, kad kompanija sugeneruos apie 14 bln pajamų 2024 metais, iš kurių bendras pelnas siektų apie 3,8 bln. Šiuo metu kompaniją turi 10000 vnt. mikroautobusų užsakymą iš UPS, kurie turi būti pristatyti iki 2025 su galimybe dar papildomai užsakyti 10000 vnt.. Iš paskutiniosios UPS ketvirčio ataskaitos yra patvirtinta, kad Arrival pristatys 425 vnt. elektra varomus mikroautobusus jau šiais metais. Taip pat Arrival šiuo metu bendradarbiauja su Uber dėl elektromobilio gamybos.
Hyundai motors bei Kia motors kompanijos 2020 m. į Arrival investavo apie 100 mln. eurų. Ši investicija žymi automobilių gamintojų strateginės partnerystės pradžią, siekiant kartu paspartinti komercinių elektromobilių pritaikymą visame pasaulyje.
Tarp Institucinių investuotojų gretų yra tokie grandai kaip Blackrock Inc, Morgan Stanley, Goldman Sachs Group Inc, Capital World Investors, Wellington Management Group Ltp, The Vanguard Group Inc. ir kt. Tiesa Blackrock Inc. savo didžiąją dalį akcijų pardavė dar 2021 rugsėjo mėn.
Short interest skirtingais duomenimis kai kur siekia 9%, o kai kur net apie 30%.
Pabaigai:
Kompanijos valdyba ganėtinai stabili. Finansiniai rodikliai nėra labai džiuginantys, vien dėl to, kad kompanija sudegina labai daug grynųjų. Tačiau reiktų turėti galvoje, kad šiuo metų kompanija yra tik development stadijoje ir pakol kas pajamų neuždirba, todėl tikėtis staigaus akcijų kilimo neverta. Reikėtų dar pridurti ir tai, kad gyvename aukštos infliacijos ir artėjančiu palūkanų kėlimo laikotarpiu, o tai reiškia griežtėjančią monetarinę politiką, kuri didžiausią grėsmę kelia įmonėms, kurių finansinė padėtis yra prasčiausia ir santykiniai vertės rodikliai aukščiausi. Tačiau jei planuojate laikyti kompanijos akcijas bent jau pora metų, tai būtų galima pagalvoti apie pirkimą. Kompanijai dar reikia daug ką nuveikti, o ypač sumažinti išlaidas. Be to paskutinėje ketvirčio ataskaitoje Arrival sumažino savo pajamų ir gamybos apimčių prognozes, kas gali stipriai atitolinti gerus kompanijos rezultatus. Pirmosios kompanijos komercinės transporto priemonės turėtų būti pradėtos tiekti pirkėjams jau šių metų antroje pusėje, todėl labai svarbu stebėti ar kompanija pateisins savo lūkesčius ir neatitolins tiekimo terminų.
P.S. not a financial advice. Taip nėra rekomendacijos pirkti ar parduoti.