Rugsėjo 15 dieną grįžau į darbus po atostogų ir iki pat šios dienos tęsiu savo iššūkį. Neslėpsiu, duomenys maloniai stebina!
Su bendra viso iššūkio statistika susipažinti galima šiame įraše.
Per šiuos tris mėnesius (iš tiesų per 2 su puse, nes iki rugsėjo vidurio atostogavau) pėsčiomis ir dviračiu įveikiau 326,14 km.! O tai yra 5.72km per dieną. Kūnas padėkos!
Nors planavau kasdien įveikti ~4km, tačiau reali situacija yra tokia, kad dažnai einant ar grįžtant iš darbo tenka užsukti į papildomas vietas (paštas, parduotuvė ar pan.). Net nenoriu pagalvoti apie tai, kiek bučiau papildomai važiavęs su automobiliu, jei jį nuolatos būčiau turėjęs šalia. Dažnai iškilus situacijai, tiesiog ją išsprendžiau nevažiuodamas, o tai irgi yra ir laiko, ir finansinių resursų optimizavimas.
Kitas įdomus dalykas – orai. Per beveik tris rudens mėnesius į/iš darbą ėjau tik 7 kartus per lietų (iš viso ėjau 114 kartų). Lietuvoje, kurioje praktiškai visi complain’ina, jog su dviračiu į darbą važiuoti neįmanoma, nes čia nuolatos lyja, rudenį lietus lijo tik 7 kartus! Mitas sugriautas! Lietuvoje laisvai galima dviratį naudoti kaip transporto priemonę.
Na ir kitas, ne svarbiausias, tačiau irgi malonus dalykas – darydamas mėgstamus veiksmus sutaupiau 70,79€. Tai yra 23,60 €/mėn. arba 4058€ per 10 metų šiuos pinigus periodiškai investuojant. Nors iš pirmo žvilgsnio suma atrodo nedidelė, tačiau šiuos trupinius investuojant per 10 metų (kol sieksiu finansinės nepriklausomybės) jie pavirs į kai ką daug didesnio. Ši suma sudaro 1.14% viso mums reikalingo finansinės nepriklausomybės portfelio. O tai jau yra reikšminga.
Taip pat, beveik kiekvieną dieną renku ir įrodymus! Instagram paskyroje, stories, dalinuosi savo kelionėmis.
O kokį iššūkį turi tu? Pasidalink!
Mr. Balticmustache
13 komentarai
Ei, visai neblogai! Sutaupai visgi daugiau nei maniau!
Na, sutaupyta suma nėra labai reikšminga. Ypač, kai palygini su pojūčiu, nenaudojant automobilio 🙂
Nėra, bet daugiau nei maniau 😀
Amerikoniškas mrmustashas per auto išlaidas pagrinde groja, kažkaip mažai čia susitaupė. O į tuos 70 eurų skaičiavai tik kurą ar visas kitas auto išlaidas?
Šiame iššūkyje skaičiuota viskas. T.y. kuras, eksplotacija, nusidevėjimas.
Sutaupymas pakankamai nedidelis, nes čia skaičiuoju tik keliones į darbą, o darbas yra pakankamai netoli, apie 2km į vieną pusę. Realus sutaupymas yra didesnis, nes šiaip automobilį naudoti vengiu, bet įrašyti į statistiką nebūtų teisinga.
O apskritai, automobilis pas mus vistiek sudaro nemažai, nes jį naudojame keliavimui (~15 tūkst. km. kas metus). Įskaičiuojant kurą kelionėms, gerą automobilio priežiūrą originaliomis detalėmis, jam išleidžiame 20% biudžeto. Jeigu nekeliautume, ko gero šis rodiklis sumažėtų pusiau ar dar daugiau.
Auto 205 čia panašiau. Tik klausimas: jei teigiate, kad sutaupote 75%, o vien tik auto 20%, tai reiškia visa kita 5%? :). Tikiuosi metų pradžioje ne tik amerikono išlaidų post’o tradiciškai, bet ir lietuviškos tradicijos :).
Eimantai,
Sakydamas, kad automobiliui išleidžiame 20% viso biudžeto, turėjau omenyje, kad išleidžiame 20% nuo visų išlaidų, ne pajamų 🙂
Straipsnis apie išlaidas planuojamas 🙂
Sveikas, labai geras iššūkis 🙂 Aš prieš kurį laiką irgi eidavau pėsčiomis. 3,3 km. Gaila dabar darbas už 6km. Per toli ir durnas kelias. Dabar važinėju autobusų. 26€. Sutaupys tiek pinigų tiek nervų ir netgi laiko. Plius dirbant centre pornografija su parkingu 🙂 20% išlaidų transportui kiek daugoka. Pas mus 1,7keur iš 21,4 teur išlaidų gaunasi arba 8%.
Sutinku, kad daugoka. Bet čia verta paminėti, jog kone 2/3 automobilio išlaidų sudaro degalai bei automobilio paruošimas kelionėms po Europą. Atskaičius atostogų keliones išlaidos transportui sudarytų labai mažai 🙂
Pasigirsiu ir galbūt irodysiu jog Lietuvoje įmanoma važiuoti su dviračiu visus metus 😉
Važinėju visur Vilniuje su dviračiu beveik 2 metus (1 metai 10 mėnesių)
Per tą laiką:
Važiuota: 390 kartų
Nuvažiuota su dviračiu: 5752 KM
Automobiliu butų tekę nuvažiuoti: 6660 KM
Sutaupyta kuro: 432.22 Litrų dyzelino
Apytiksliai sutaupyta: 510.22 EUR
Duomenys surinkti kuo tikslesni atsižvelgiant į kuro kainas, automobilio suvartojamų degalų kiekį (žiemą suvartojama daugiau), to pačio tikslo nuvažiuojama atstumą automobiliu (ne tuo pačiu keliu važiuojama į darba su dviračiu ir su automobiliu. Dažnai automobilis nuvažiuoja ilgesni atstumą). Taip pat duomenis rinkti numatant pasyvų atvėji: su automobiliu bučiau važinėjęs ekonomiškai, dyzelinas būtų piltas pats pigiausias, automobiliui reiktų atlikti tik einamuosius remontus (kaladėlių, padangų keitimą), o ne major remontus.
Kitu atvėju, turint kur kas brangesni automobilį ar važinėjant netaupiai, sutaupyta suma gali išaugti net kartais.
Čia paminėti tik sausi duomenys. Nepaminėti visi kiti privalumai kuriuos patyriau per tą laiką:
– Labai stipriai pajutau jog sveikata, kūno būsena tik gerėja
– Nuvažiavus į darbą jaučiu „sense of achievement“ kas leidžia per dieną pasiekti daug daugiau
– Nebesinervinu ir nesijaučiu jog švaistau laiką, kai vykstu į darbą. Prieš tai važiuodamas automobiliu, labai erzindavo jog tas pusvalandis važiuojant labai neproduktyvus..
– Pamačiau jog galima labai linksmai keliauti su dviračiu (Kuršių Neriją apvažiuoti su dviračiu yra privaloma!)
– Begalė kitų privalumų, kurie iš pat pradžių nematomi.
Labai rekomenduoju bent šiltomis, gražiomis dienomis išvažiuoti su dviračiu, pajusti kodėl tai daug geriau nei automobilis 😉
Pauliau,
Dėkui už įkvepiantį komentarą! Tikiuosi ir toliau naudosi dviratį 🙂
P.S. jeigu nepaslaptis, kokį dviratį naudoji? Ieškau patigiausio varianto, įdomu ir kitų patirtys.
Turiu kelis dviračius.
Žiemai naudoju pigų, su paprastais ir pigiais komponentais (Shimano tourney) dviratį. Tikras „beater’is“. Dėl purvo, druskų, sniego, vandens dviratis dyla labai greit. Taip pat rūdys daug greičiau isimeta. Todel verta važiuoti su tokiu, kurio ne taip gaila, kurį išlaikyti būtų paprasta. Dvirati nusipirkau už 55 EUR, maintenance per ta laiką kainavo apie 30e. Su šiuo dviračiu nuvažiavau jau 2,157.90 KM ir atnešė pelno 114.73 EUR 😉
Šiltesniem oram turiu vintage „Wanderer“ Plento dvirati (gimęs apie 1980-iuosius 😉 ). Labai mėgstu vien dėl chro-mo remo, labai minkštas, patogus ir sugeriantis vibracijas. Aliuminiai dviračiai kieti, o karboniniai per brangus kasdieniam vazinejimui. Plius, labai gražus. Pirkau už 60 EUR, prikelt antram gyvenimui išleidau dar 60 ir turiu unikalu, man patogu dvirati. Karts nuo karto reikalauja priežiuros, kai kurie dalykai ne tokie patogus (pvz. downtube shifters) bet man važiavimo malonumas atperka šiuos minusus.
Ir trečias – Hard Rocx cross machine c3s Unisex. Daugiausia skritas draugei, jog irgi galetų važinėti, todėl dviratis su gerais komponentais, patogus ir patikimas. Bet dėl unisex geometrijos tinka ir man. Pvz. važiuot bjauriu oru (dėl purvasaugiu. Mano road bike’as jų neturi).
Kiekvieno atvėjis unikalus. Jei reikia tiesiog dviračio važinėti i darbą geresnėmis dienomis – paprastas kalnų dviratis, su priekine amortizuojančia šake (dar kitaip vadinamas hard tail) ir geresniais komponentais (pradedant nuo shimano deore) puikiai tinka. Toks dviratis bus patogus, tarnaus ilgai ir neturėtų reikalauti daug priežiuros.
Jei išvažiuojama į keliones, tada galima galvoti ir apie kelioninio dviračio naudojimą mieste, tik toks dviratis nebus toks vikrus, kelioniniai dažnai sunkesni ir gali greit atsibosti jeigu reiks kiekviena dieną nešt į 5 aukštą 😉
Žiemai – būtinai reikia turėti „beater’i“ nes gerą dvirati druskos laaabai greit suvalgys.
Tad galiu pasakyt tiek: reikia išsigryninti poreikius ir pagal tai spręst kokio dviračio reikia, kiekvieno atvėjis manau unikalus ir kievkienas žmogus skirtingas – patinka remontuoti dviračius ar ne, kiek pingų pasiruošęs išleisti. Taip pat yra dar daug kitų faktoriu.
Labas vakaras,
keletą dienų atgal tik suradau Jūsų puslapį. Ačiū už jūsų pastangas šviesti investavimo srityje. O komentarą pridėsiu čia, nes kol kas investavime esu per daug „žalias“ 🙂 Gyvenu prie Žaliųjų ežerų, o darbas pačiame centre. Atstumas kažkur apie 15 km. Kol kas naudojausi mašina, bet vis labiau linkstu link naudojimosi visuomeniniu tranportu dėl keleto aspektų: vaikai į šalia esančią mokyklą patys nueina, pareina; judėjimas (kūnas už tai padėkos), mažesnis mano CO2 pėdsakas (turiu 2 vaikus, tai norisi, kad jų ateitis būtų šviesesnė, patogesnė. Finansinė pusė tikrai ne pagrindinis argumentas 🙂 Pagarbiai,
Pagarbiai,