Ne kartą esu pastebėjęs, jog diskusijos šia tema tampa labai karštos. Viena pusė bando įrodyti jog geriau naujas automobilis, o kita pusė meta visus galimus argumentus, jog įrodytų naudoto automobilio pranašumus. BM forume netgi turime temą su 14 puslapių šiam klausimui. Taigi straipsnyje bandysiu išsiaiškinti kuris gi variantas finansiškai labiau apsimoka.
Visi žinome, jog perkant automobilį finansinis argumentas yra ne vienintelis. Kaina ir susijusios išlaidos svarbu, bet taip pat automobilis turi atitikti asmens poreikius. Čia prasideda subjektyvūs vertinimai kurių darant išvadą nediskutuosiu. Nėra jokios prasmės bandyti VW Golf vairuotoją įtikinti persėsti į Maserati, tai tiesiog du skirtingi automobiliai. Be to, lyginsiu naujus ir iki 10 metų senumo automobilius.
Vertindamas remsiuosi tik savo per 4 metus surinkta detalia statistika bei automobilių pardavėjo pateiktu naujo automobilio pasiūlymu.
Apie automobilio pasirinkimą
Mums automobilis reikalingas kelionėms už miesto. Mieste naudoti automobilį neefektyvu laiko atžvilgiu (perkame būstą tik ten, kur automobilis nebūtinas), todėl čia dažniausiai judame dviračiais, kojomis ar viešuoju transportu. Ir patiems patogiau, ir tvariau. Tačiau užmiestyje automobilis tampa visgi nepakeičiamas, nes Lietuvoje nėra patogaus tarpmiestinio viešojo transporto. Be to, kaip ir nemaža dalis Lietuvių, automobilį naudojame kelionėms po Europą.
Visi paminėti poreikiai bei mustachian mąstymas lemia tai, jog reikalingas vidutinio dydžio, komfortabilus ir trąsoje ekonomiškas automobilis. Patirtis ir analizė parodė, jog tai ne ekonomiškos, bet vidutinės klasės automobilis. Ekonomiški automobiliai ne tokie komfortiški, ilgų kelionių metu labiau vargina. Dabartiniu automobiliu per keturis metus buvo pravažiuota daugiau nei 81 000km., vidutiniškai važiuojant 53.13km/h. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad automobilyje prasedėjau 1524 valandas arba 63 paras! Menkas malonumas tiek laiko kelionių metu prasedėti nepatogiame automobilyje ar sėdynėje. Dėl to renkamasi buvo iš Audi, BMW, Volvo bei Lexus markių, o pasirinktas 3 klasės BMW. Neperdidelis, bet ir nepermažas, puikiai tinkantis mums, bet nebūtinai kiekvienam!
Automobilio amžius
Automobilio amžius tiesiogiai lemia jo kainą. Panagrinėjus autoplius.lt ar mobile.de galima nesunkiai pamatyti, jog vidutinės klasės automobiliai per pirmus 3-4 metus praranda 50-60% vertės. Tačiau tokio amžiaus automobilis, ypač jeigu vidutinės ar aukštesnės klasės, dažniausiai vis dar atrodo lyg naujas. Kur čia šuo pakastas? Atsakyti nesunku: rinkoje nemažai automobilių, kurie per šiuos metus yra „sudrožiami“ arba sutvarkomi po skaudžių autoavarijų. Perkant naudotą, kyla rizika, jog pirkinys bus prastas, todėl už riziką visada norima gauti „risk premium“, t.y. nuolaidą. Atvirkščiai yra su nauju automobiliu, kur rizika nudegti minimali, tačiau už tai tenka susimokėti riziką pašalinusiai pusei, t.y. pardavėjui, kuris suteikia garantiją. Tik klausimas, ar tikrai verta mažinti riziką iki nulio? Gal ją galima suvaldyti kitaip?
Mūsų atveju, automobilis buvo pirktas 8 metų senumo už ~10 000€ su 255 000km rida. Mokėjome 30% daugiau nei rinkos kaina, nes pirkome ne Lietuvoje (rizikos mažinimas). Už naują savininkas mokėjo 62 000€ (-52000€ per 8 metus arba -550€/mėn.). Perkant automobilis buvo pasirinktas atsakingai, detaliai tikrintas ir diagnozuotas, analizuotos modelio bėdos. Kas be ko, prieš pirkdami domėjomes ir naujo automobilio įsigyjimu. Panašių parametrų, toks pat, tik naujas, modelis Lietuvoje kainavo 58 000€ mokant visą sumą iš karto. Tuo metu naujas pasirodė per brangus, todėl nusprendėme pirkti naudotą. Na, o koks bus sekantis, vis dar nežinau, pamatysime kai viską suskaičiuosiu ir baigsiu straipsnį.
Naudoto BMW išlaidos
Vos tik įsigijus automobilį, pradėjau fiksuoti absoliučiai visas su juo susijusias išlaidas. Nuo kvepiančių „eglučių“ iki kiekvieno plovimo ar remonto. Kodėl tai daryti naudinga, rašiau anksčiau. Visą laiką žinojau, jog automobilis daug kainuoja, tačiau buvo smalsu sužinoti o kas gi ten tiek kainuoja. Pradžioje buvo sunku viską fiksuoti, bet vėliau atradau savo išlaidų automobiliui sekimo sistemą ir tai tapo tiesiog įdomiu ir mažai laiko užimančiu įpročiu.
Per beveik 4 metus buvo atlikta daugiau nei 350 piniginių operacijų (7.3 per mėnesį). Visas jas užfiksavau ir gavau detalią statistiką. Interaktyvioje lentelėje apačioje matosi pagrindinė informacija, o žemiau yra mano platesnis aptarimas.
Taigi, visų pirma svarbiausias skaičius – 12689.61€. Tiek buvo išleista nuo momento, kai automobilį užregistravome ir pradėjome naudotis. Skaičius stulbina, nes perkant automobilį galvojame tik apie jo kainą, bet ne ateities išlaidas, kurias patirsime. Pasirodo, išlaidos automobiliui per 4 metus yra didesnės, nei kad kainuoja pats automobilis.
Ir dabar jau įsivaizduoju naujų automobilių šalininkų mintis: – tai čia viskas dėl to, kad buvo pirktas naudotas automobilis, jį reikia remontuoti, jis genda ir panašiai. Beje, šis argumentas vienas iš pagrindinių, tose diskusijose, kai kalbama apie naujo/naudoto automobilio pasirinkimą. Na, tai pažiūrime, kas gi čia tiek kainavo:
- Išlaidos kurui: 5542.45€. Čia daug nepadiskutuosi, ar tai naujas, ar senas automobilis, jam kuro vistiek reikia. Taip, galima rinktis hibridinius automobilius, bet matant šią sumą akivaizdu, kad hibridinio automobilio kaina bus didesnė nei, kad sutaupymas degalams.
- Eksploatacinės išlaidos: 5828.38€. I šią eilutę vedžiau tas išlaidas, kurios nepriklauso nuo automobilio amžiaus. Ar tai naujas, ar senas automobilis, jį vistiek reikia plauti, valyti, apdrausti, keisti tepalus bei filtrus, stabdžių kaladėles, padangas ir t.t. Tik svarbu paminėti, jog detalėms ir šiems darbams išimčių nebuvo, viskas keičiama laiku arba anksčiau, naudojamos tik originalios detalės. O kad argumentuoti skaičius, aprašiau šią skiltį plačiau:
- Švara. Čia yra įskaičiuotos visos išlaidos plovykloms, siurbimams ir valymo priemonėms. Automobilį plaunu ir valau pats, savitarnos plovyklose. Siurbiame su savo siurbliu. Į automatines važiuoju tik kartas nuo karto, profilaktiškai. Beje, akivaizdžiai matosi, jog pirkti abonimentus plovyklose po 12-15€/mėn. visiškai neapsimoka, nes bendros mėnesio išlaidos plovimui ir valymui yra 8.23€.
- Važiuoklė. Į šią sumą yra įskaičiuotas naujas žieminių ratlankių komplektas su geromis žieminėmis padangomis, nesenai pirktas vasarinių padangų komplektas. Ratlankius pirkau, nes permontuoti žiemines/vasarines padangas du kartus per sezoną yra tiesiog per brangu tiek finansiškai, tiek laiko atžvilgiu. Atėjus laikui, tiesiog pats persidedu ratus ir tiek. Taip pat nesenai atliktas profilaktinis gamintojo numatytas stabdžių kaladėlių bei diskų keitimas. Yra ir dar keletas smulkių išlaidų, kaip kad ratų balansavimas, padangos klijavimas, naujos padangos pirkimas po didesnės duobės ir pan.
- Tepalai, filtrai. Čia irgi nieko naujo, tepalus ir filtrus reikia keisti nuolat. Taupyta nebuvo, keičiama pagal gamintojo nustatytą grafiką ir tik originalūs filtrai. Tiesa, filtrus perku iš anksto, kai pamatau, jog yra geros akcijos. O pakeičiu juos vėliau, kai kartu su savo tepalu nuvežu pas meistrus.
- Parkingas. Didžioji dalis šių lėšų yra parkingas užsienyje ir keletos mėnesių abonimentas saugomoje aikštelėje Lietuvoje.
- Kita. Nemaža suma, bet vėlgi, nepriklausomai nuo automobilio senumo. Didžiausia suma buvo KASKO išskaita už detalių perdažymą po, kai kažkas atsitrenkė į mašiną. Taip pat sumontuota signalizacija. Vėliau seka tech. apžiūros mokesčiai, langų apiplovimo skystis, lemputės, silikonai gumoms prieš žiemą, ledo gremžtukai ir kitos panašios smulkmenos, kurios susideda į vieną didelę.
- Draudimai. Pirmus metus draudėmes KASKO už 550€, bet tapo akivaizdu, kad tai daryti tiesiog neverta. Įsidėjus gerą signalizaciją, gyvenant saugioje kaimynystėje (vėl būsto pasirinkimas), važiuojant saugiai ir neviršyjant leistino greičio, statant automobilį ne prie paradinių prekybos centro durų, o ten kur mažiau mašinų KASKO realiai nereikalingas. Per papildomus tris metus būtume sumokėję dar papildomus 1500-1700€, tačiau naudos iš to nebūtų buvę, įvykių nebuvo. O jeigu ir būtų buvę, vargu ar viršytų nesumokėtą sumą. Dar prisideda Civilinis Draudimas, bet jis kainuoja 85-93€ metams.
- Keliai. Naujas ar naudotas, bet kelių mokesčiai Europoje dažniausiai taikomi visiems. Mes mokamų kelių vengiame, todėl ir mokesčiai mažesni.
- Remontai. Ši skiltis naujame automobilyje, ko gero, mažiau reikalinga. Naudojant automobilį 3-5 metus, maža tikimybė, jog jis suges. Mūsų atveju, gedimų buvo tikėtąsi ir jų buvo 3. Buvo tvarkyta greičių dėžė, sankaba (amžius) bei xenon lemputė ir jos valdymo blokas. Sustoti kelyje neteko, kadangi automobiliu yra nuolat rūpinamasi. Greičių dėžė ir sankaba buvo sutvarkytos dar nesugedus, o tik matant simptomus.
- Kitos išlaidos. Pirkome bluetooth adapterį, muzikai klausyti. Tai vardan teisingumo, pridėjau šią išlaidą į atskirą kategoriją, nes naujame automobilyje adapterių pirkti nereikėtų.
Taigi, iš visų patirtų išlaidų, tik 1318.73€ (10.39%) buvo patirtos dėl to, jog automobilis naudotas. Visos kitos išlaidos tiek vienu, tiek kitu atveju būtų patirtos. Darosi įdomu.
Automobilio nuvertėjimas
Šias išlaidas dauguma yra linkę ignoruoti, kas mano manymu yra nelogiška. Jeigu pirkau automobilį už 5000€, o pardaviau už 2000€, vadinasi mano kišenėje neliko 3000€. Paprasta matematika. Jokio skirtumo, kad naudojau, kad džiaugiausi, kad gerų akimirkų buvo ar kad dėdei daviau pavažiuoti. Kišenėje neliko 3000€. O tai yra išlaidos.
Mūsų atveju, automobilis buvo pirktas už 10000€. 190€ sudarė dokumentų tvarkymas ir laikini numeriai. Dar 250€ buvo sumokėta konsultacijai ir profesionaliai automobilio apžiūrai, 440€ kelionei bei parsivarymui. Po įsigijimo atliktas kapitalinis variklio remontas (sugedęs nebuvo, tiesiog profilaktika) už 567€. Visa pradinė automobilio kaina: 11447€.
Šiandien šį automobilį parduočiau už 6500-7000€. Ok, sakykime pesimistinį variantą, 6000€. Vadinasi, per tuos keturis metus papildomai iš mūsų kišenės dingo dar 5447€.
Taigi, kiek kainuoja naudoto BMW išlaikymas?
Dabar jau galime matyti kiek Balticmustache šeimai iš viso kainavo automobilio išlaikymas. 12689.61€ + 5447€ = 18136.61€ per keturis metus. Tai yra 3034€ per metus arba 377.84€ /mėn. įskaičiuojant absoliučiai visas išlaidas. Kilometro kaina gaunasi apie 0.22€.
Kosminio dydžio pinigai, kai juos susumuojame. Bet kai pagalvoji, jog didžioji kilometrų dalis buvo kelionės ir geros akimirkos, gal ne taip ir blogai.
O kiek kainuoja naujas BMW?
Įsigijimo kaina:
Kad išlikti objektyviu, susisiekiau su Krasta Auto ir paprašiau duoti man pasiūlymą panašių parametrų, bet naujam automobiliui. Galingumas toks pat, markė ir modelis toks pat, įranga beveik identiška. Pasiūlyme įrašyta, jog įprastinė kaina 62479€ su PVM, tačiau siūlo specialią kainą už 52335€ su PVM.
Kas be ko, tokią sumą išleisti grynais nelogiška. Perkant lizingu reikės sumokėti:
- pradinį įnašą. Skaičiavimams pasirinkau 15% arba 7850.25€;
- lizingo sutarties sudarymo mokestis. Kaip supratau, jis yra apie 1.5% arba 785.33€;
- likutinę vertę, šiuo atveju 30%. 15700.5€;
- mėnesio įmokas su bendra 3.17% metine palūkanų norma nuo finansuojamos 28784.25€ sumos. Bendrai per 4 metus bus sumokėta 30,685.68€ su palūkanomis.
- dar bus privaloma drausti KASKO draudimu. Tokios klasės automobiliams KASKO kaina svyruoja nuo 800€ iki 2000€ metams, priklausomai nuo vairuotojo, miesto ir pan. Imkime viduriuką, t.y. 1400€ metams arba 5600€ 4 metams.
Bendra automobilio įsigyjimo kaina gaunasi: 60621.76€.
Nuvertėjimas.
Automobilio pardavėjas įprastai siūlo pasirinkti 20-40% likutinę vertę. Matote? Net pats gamintojas sako, jog po 4-5 metų automobilis bus vertas tik 20-40% sumokėtos sumos. Na ok, bet sakykime, rūpinomės automobiliu, jis išliko idealus, pravažiavome tiek pat kiek su naudotu darbartiniu, t.y. ~80 000km. Tariamai su dideliai iššūkiais, pardaviau 4 metų senumo automobilį už 50% pradinės pardavimo kainos arba 26167.5€.
Tai reiškia, kad iš mano kišenės dingo -34454.26€ arba -717.8€/mėn. Ir tai optimistiniu atveju.
Eksplotacija
Eksplotacinės išlaidos yra subjektyvios, bet visiškai nepriklauso nuo automobilio amžiaus. Kaip ir rašiau aukščiau, tokias pat išlaidas būčiau patyręs ir su nauju automobiliu, ir su naudotu. Na, ok, sakykime naujas automobilis sunaudos 20% mažiau degalų. Taigi, dar papildomai 4433.96€ už degalus bei 5828.38€ už eksplotaciją. Viso: 10262.34€.
Remontas
Bent keletą metų turėtume garantiją, o po to, galbūt reikėtų, galbūt nereikėtų remontuoti. Kiek girdžiu istorijų, net ir nauji automobiliai genda. Bet neturiu patikimos statistikos, todėl skaičiavimams naudosiu optimistinį variantą: 0€.
Išvada
Susumavus gauname, kad per 4 metus, naujas automobilis kainuotų: 70884.1€, tačiau pardavus už likutinę vertę: 44716.6€. Tai yra 931.6€/mėn.
Tai naujas ar naudotas?
Matematiką aš mėgstu. O matematika šiuo atveju rodo, kad naujas automobilis mums kainuotų 252% daugiau nei naudotas (378€ naudotas, 954€ naujas). Kas be ko, kiekvienas turime teisę rinktis kokį automobilį pirkti, bet kol mūsų turto balansas nepasieks bent keletos milijonų, tol apie naują automobilį tikrai negalvosime.
Ir pasiteisinimas, kad naujas automobilis suteikia daugiau ramybės, bent jau man, čia visiškai nelogiškas, nes už kainų skirtumą (26579.99€) galima apturėti gerokai daugiau komforto, nei kad sėdėjimas naujame automobilyje. Ką jau bekalbėti, kad su tokiais pinigais galima „užsukti“ smulkų verslą, kuris neš pajamas.
Pamąstymams
Net neabejoju, kad bus skaitytojų, kurie mintyse sakys, kad čia šitie skaičiavimai tik brangioms mašinoms. Siūlysite nusipirkti pigesnį Volkswagen ar Škoda, nes ten vistiek tas pats kaip ir BMW ar Lexus. Nors nesutinku, bet paskačiuokime: net ir perkant 20 000€ vertės naują Škoda sudėjus visas išlaidas galutiniame rezultatate gaunasi brangiau. Tarkime 20000€ mašina, + 2500€ įsigijimas ir draudimai, palūkanos, +10000€ eksploatacija. Viso: 32500€. Pardavus už likutinę vertę, gausime kokius 8000€, tai sumoje išeina 24 500€ išlaidų (vietoje 18000€) ir automobilis neatitinkantis (mūsų) poreikių.
Dar bus sakančių, jog FIRE siekėjai išvis turėtų važinėti tik su Dacia, nes visokie Marčiulaičiai ir kiti viešai pasakė, kad FIRE tai skrudžų ir maksimalių taupytojų judėjimas. Nesmagu kai taip paviršutiniškai kalbama ir rašoma, bet man FIRE buvo, yra ir bus būtent tai, kas yra užkoduota jo pavadinime – financial freedom, retire early. O kaip ten siekiama, ar su ekstremaliu taupymu, ar su didesniu uždarbiu, jau kiekvieno reikalas. Man didesnio uždarbio ir vidutinių Lietuvos išlaidų variantas yra priimtinesnis.
Išvados
Rašydamas šį straipsnį viską dariau nuoširdžiai. Man asmeniškai buvo įdomu sužinoti kaip elgtis renkantis sekantį automobilį, todėl dariausi kaip įmanoma tikslesnius skaičiavimus bei palyginimus. O prie to paties, išėjo netrumpas teksto gabalas, kuris, tikiuosi sutaupys kažkam ne vieną tūkstantį bereikalingų išlaidų.
Visą šį tekstą geriausiai apibendrina šis grafikas:
Horizontali kryptis rodo automobilio amžių, o vertikali jo vertę. Įdomiausia tai, kad pirmaisiais metais vertė krinta labiausiai, o vėliau kreivė po truputį plokštėja. Tokiu pat principu, tik iš kitos pusės veikia automobilio remonto išlaidų kreivė. Kol jis naujas, remontuoti tenka mažai. Bet perkopus tam tikrą amžių, išlaidos ima sparčiai didėti dėl pagrindinių mazgų remonto.
Mano nuomone, aukso viduriukas yra tuomet, kai perkamas ir naudojamas automobilis 3-8 metų senumo, išimtinais atvejais 2-10 metų senumo. Tokio amžiaus automobiliai jau būna praradę didesnę dalį vertės, tačiau dar nėra taip stipriai sunaudoti, jog remonto išlaidos būtų pakilusios. O svarbiausia, jeigu tinkamai prižiūrėtas ir valomas, toks automobilis niekuo nesiskirs nuo naujo ir lygiai taip pat džiugins vairuotoją bei keleivius.
Gero kelio visiems,
Mr. Balticmustache
75 komentarai
Wow, čia jau beveik rimtas mokslinis eksperimentas su 4 metų duomenimis. Labai džiugu, kad pasidalinai. Garantuotai pravers, kai ateis asmeninio automobilio pirkimo metas. Pats kol kas naudojuosi geriausiu įmanomu automobiliu – valdišku. Ir taip taip, suprantu, kad there are no free lunch ir jis man vistiek turbūt kažkiek kainuoja per mažesnį atlygį, bet kaip ten beskaičiuotum – vistiek ženkliai sumažina visas auto išlaidas, išlaikant komfortą.
Be abejo, pjūvių čia gali būti įvairių – man lygiai taip pat smalsu būtų pamatyti 15 metų senumo Dacia ar Yario naudojimo išlaidas, kurie jau perkant neturi išliekamosios vertės. Žinoma, čia kai komforto neieškai. Taviškis variantas vistiek yra toks premium ir ne visiškai mustachian, bet suprantama, kai automobiliu bastaisi po užsienio keliones ir suki daug savaitgalinių kilometrų.
Na, kaip ir pats surašei pamąstymuose, automobilis tūlam lietuviui yra, matyt, didžiausias turtas ir jautri tema, tai, neabejoju, kad sulauksi daug skepticizmo 😀 Juk reikia kažkaip SAU pateisinti tą pakabintą lizingą. Tad tema labai laiku, ačiū.
BM, matosi, kad esi didelis bmw fanas ir nematai kitu automobiliu. Lengvai gali rasti kitu markiu pigesniu, bet komfortisku – “atitinkanciu tavo poreikius” autobiliu, kuriu draudimai ir eksloatacija bus 3 kartus mazesne uz BMW. Be to, negalima lyginti dabartines is dilerio gautos automobilio kainos su 12 metu senumo kaina (8 metu + 4 meus naudojai), nes per tiek metu automobiliai zenkliai pabrango de tarsos, nauju sistemu, inflaicijos ir pan. Taip pat, LT nauji automobilisi gerokai pigesni nei DE. Pastebėjau, kad lizingo palukanos irhi skaiciuotos kosmines, cia gal per MOGO ar kokia kita nesamone? Sutarties tvarkymo mokestis irgi butu bent per pus mazesnis. Be to, perkant auto ne uz 60k galima apseiti ir be lizingo, tiesa? Dazniausiai siuo ketu gauni bent 5 metus garantija, tai tuo metu remontui tikrai neturesi remonto islaidu, nekeisi padangu, nes naujos, nekeisi stabdziu disku, kaladeliu, dirzu, nemokesi valierai uz auto patikrinima, pargabenima ir pan. Tavo tekste yra nemazai tiesos, bet matau n vietu kur galima pasielti racionaliau, sutaupyti kruva pinigu ir skaiciavima pakreipti kita linkme, kur skirtumai nebus tokie dideli. Cia gili tema, nesivelsiu i didelias diskusijas, bet kritikos turiu skaiciavimui. Yra ir be BMW geru automobiliu, net nustebtum pvazinejas su skirtingais:) uz ta pacia kaina gali nupirkti per pus naujasni auto.
Tomai, dėkui už komentarą.
Esu turėjęs 4 skirtingų markių automobilius. Ilgesnį laiką eksploatavęs esu 10+ markių, tad tikrai žinau kas atitinka mano ir šeimos poreikius. Kaip ir sakiau, į tokias diskusijas nesivelsiu, nes jos beprasmės. Tuo labiau, net nedarančios įtakos skaičiavimams.
Skaičiavimuose buvo lyginamos dabartinės kainos. T.y. dabartinės naudoto automobilio kainos, su dabartinėmis naujo automobilio kainomis (gavau pasiūlymą iš pardavėjo). Tikriausiai suklaidino tai, jog užsiminiau kiek už mano dabartinį automobilį mokėjo ankstesnis savininkas. Bet kokiu atveju, naujas BMW 3 dabar Lietuvoje pigesnis, nei buvo prieš 10 metų Vokietijoje, tad jūsų teiginys, kad automobiliai ženkliai pabrango, neteisingas.
Palūkanos ir sutarties administravimo mokestis buvo skaičiuotas pagal oficialiai gautą pasiūlymą. Net jeigu ir sugebėčiau gauti dvigubai palankesnes sąlygas (nemanau), kurias paminėjote, tai sudarytų tik 1343.38€. Tai iš esmės nieko nekeičia, nes didžiausią išlaidų dalį sudaro naujo automobilio nuvertėjimas bei eksploatacijos kaštai.
Tai, kad nusipirkus naują automobilį nereikės keisti tam tikrų mazgų, yra tik iliuzija. Kalbėkime su argumentais. Jeigu paskaitysite sutartį, tai apsilankymai pas pardavėją į servisą turės būti privalomi. Kitaip negalios garantija. Be to, oficialiuose servisuose, mokėsite daugiau nei laisvai pasirenkamuose. Taip, galbūt pirmus keletą metų nereikės keisti padangų ar kitų mazgų, tai visgi naujas automobilis. Bet važiuojant bent 20kkm per metus, teks keisti ir kaladėles su diskais, ir padangas ir kitus mazgus dar nepraėjus pirmiems 5 metams, tad teiginys jūsų irgi nėra teisingas. Be to, žiemines padangas ko gero irgi pirksite? Plausite automobilį? Drausite? Viskas tas pats, kaip ir su naudotu.
Detalius skaičiavimus dariau ne šiaip. Norėjau suprasti ir parodyti kur dingsta pinigai. Kaip pasirodė, didžiausios išlaidos yra ne ten, kur dauguma įsivaizduoja jas esančias. Mano tikslas buvo parodyti, o kaip jau elgsitės pats, tai tik jūsų pasirinkimas.
Sveiki,
Siaip pagalvojimui, jeigu jus nupirkot pries 2008 bmw 3, t.y. e90/e91 320-330d pagal tai ka jus rasote – pirkote 2016metais, tai tuo metu naujo bmw kaina 3-ios serijos butu skirtinga negu dabar, nes 2016-ais metais buvo jau 4-i metai kai isejo F30 (t.y. automobili kuri nauja galejote nupirkti), tuo tarpu 2020-ais tik antri G20 serijos, del to kaina yra didesne. Tuo labiau, jeigu ziureti naujus automobilius kodel nepaziureti Krausta outlet ir apie 35-40k neimti g20 320d kokio? Tad lyginti pasenusio (4metu kebulo) f30 kaina 2016 ir tik isleisto g20 (2-i metai) 2020-ais yra labai skirtingi dalykai. Jeigu pagal komplektacija ziuret ir koki pvz keyless turi taviskis – o naujas g20 netures (nes kad pvz gauti ji turesi daug packu uzsakyt ir pan, kas ir padarys didele kaina), bet jo net paprasciausios navigacijos galimybes atstos 1000 funkciju senu tavo, daugiau vietos, daugiau komforto, ir tai ka siulo tusciausias 320d tures kur kas geresne komplektacija, tad nereikia uz 52000 ziuret… Cia lygiai taip pat kaip bmw 3 f30 savinikas rasau, tad tikrai zinau apie ka rasau…. Pvz lyginant savo 335 f30 ir imti su tokiais paciais norais – ziuresiu 330i, o ne m340i, nes net 330i bus geresnis variantas, tad taip pat koks 320d atstos ta pati 325d/330d. Aisku visiskai sutinku – geriau naudota negu nauja, idealiausiai keliu metu, bet skaicius 52k turetu realiai buti parasytas kaip 37k 🙂
O del kainu skirtumo, katik paziurejau, MSRP tik isleisto 2013 modelio f30 pirkto (metai po isleidimo kebulo, t.y. antri metai eina) lape turiu base uz 335 42,800usd (be additional optionu ir visu kitu mokesciu), bmw configuratorius 340 g20 rodo base msrp 54,700usd (irgi isejo 2019, t.y. antri metai eina), 42800 + infliacija nuo 2013 iki 2020 13.07% ismete google pirmas linkas, t.y. 42800*1.1307 = 48393, t.y. 54700/48400 = apie 13% pabrangimas to pacio modelio base price antrais metais kebulo, tad realiai per 7metus pabrango 13% modelis po infliacijos, kas irgi nemazai :S tai realiai nuo tu 37k turetum dar kokius 5% atimt, kad gautum 2016 kaina, neskaitant to jog ten 4-ti metai kebulo, tai jau yra 35k gaunasi bent 🙂 Na o 52/35 = 49% skirtumas kainu :S Taip pat kasko yra geras dalykas, ka nepasakytum, masinas buna tiesiog pilnai dingsta, ir prarandi 100% vertes (net seni betmenai Vilniuje dingsta….), gali apvogt, ypac dalys ima jeigu ziuresiu kaip tik ne nauja, o 4-6 senumo kaip rekomenduojama, kai rinkoje ju vis daugiau, ir pradeda komplektacijas lipdyt, m vairai/ekranai ir t.t., kazkoks %-as vistiek yra kad ir pats suklysi ir busi kaltas, tad vel gi lyginti vienus tavo metus kasko pries kitus irgi neteisingai :S
Financial freedom reitre early butu FFRE.
Siaip paskaityt buvo idomu ir naudinga. Aisku tjk gaila kad taip gali ir visa gyvenima nugyvent kaip vargsas be naujo auto. Nes man vistkek kad ir kiek pelnigiau yra devetas, tai asocinuojas su vargingumu. Turbut kaip sakai jei butu keli milijonai tai nesuktum galvos.
Nors maciau akropolyje kia seed uz 12k. Paprasta masjna bet nauja. Laisvai galeciau nusipirkt. Bet sumokejus 12 tureti tik paprasta masina , kuri dar po metu ar dvieju net nebebus nauja, tai gal jrgi neverta. Nzn. Uz tokia suma galima kazka smagaus deveto nusipirkt.
Yra lietuvių kilmės autoriaus D. Danko knyga „Jūsų kaimynas milijonierius“ apie milijonierius JAV. Daug metų kalbino tūkstančius milijonierių. Tai kone 80% iš jų nėra turėję naujo automobilio. Tad naudotas tikrai neturi nieko bendro su vargingumu. Tai tiesiog protingas pasirinkimas. O jei rūpi mano nuomonė, sakyčiau, kad dvasios varguolis yra tas, kuris jaučiasi geriau naujame automobilyje. Nes realiai gerų jausmų ne automobilio amžiuje reikia ieškoti.
Čia labai taikliai: „dvasios varguolis yra tas, kuris jaučiasi geriau naujame automobilyje. Nes realiai gerų jausmų ne automobilio amžiuje reikia ieškoti.“
Keista, bet kuo mažesnės žmogaus pajamos, tuo daugiau jis išleidžia savo automobiliui. Netgi ne automobiliui, o tam kaip jis atrodo. Perka patį pigiausią variantą ir būtinai papildomai ieško 21″ ratų. Gražūs ratlanikiai yra žymiai svrabiau nei techninė būklė.
O kaip variantas kad netureti auto, o nuomuotis kai prisireikia kelionei i uzsieni ar lietuva? Idomu kokie cia skaiciai butu?
Neskaičiavau, bet iš to ką matau skaičiavimuose ir nuomos kainuos, tai nuomotis turėtų būti pigiau, ypač jeigu nuoma būtų paprastesnio automobilio. Bet kas savaitę savaitgaliui nuomotis vis kitą automobilį, būtų tiesiog per didelės laiko sąnaudos ir nepatogumas.
Ačiū už išsamų ir argumentuotą straipsnį.
Visų pirma, nebandysiu nuginčyt išvadų – sutinku, kad naudotas automobilis, perkant atsakingai, beveik visada yra finansiškai „teisingesnis“ sprendimas. Mano pastebėjimai yra labiau dėl klausimo „kiek labai“.
Manau 4 metai yra per trumpas laiko tarpas lyginti naują ir naudotą automobilį, todėl rezultatai ir gaunasi tokie į vienus vartus. Naujas automobilis po 4 metų tik pradeda ar įpusėja savo numatytą ekspotavimo ciklą, kai naudotas jau judės link saulėlydžio. Jei keiti auto kas 4 metus (nuo lizingo iki lizingo), paveiksliukas bus toks, kaip paskaičiavot. Jei važiuosi su nauju toliau ir ilgiau, skaičiai švelnės. Galiausiai prieinama kreivėj prie taško, kai naudotas automobilis be kapitalinių remontų važiuot jau nebegali ir jį REIKIA keisti, o naujas dar ramiai gali važiuoti.
Kai pats pirkau naują automobilį ir atlikau savo palyginimus su naudotais, tai pamenu naujas automobilis pradeda atrodyt ne taip blogai artėjant prie ~10 metų. Žinoma, tai priklauso nuo individualių ekspotavimo aplinkybių – pats važiuoju palyginti nedaug, iki 15k per metus, todėl man gana realistiška tikėtis 10 metų važinėti be didesnių problemų. Vėliau jau rūdys, trūnyjančios gumos ir bendras susidėvėjimas tampa didesniais faktoriais, o ir morališkai modeliai pasensta (automobiliai is 2015 dar turi cd grotuvus :)), norisi atsinaujint.
Kiek yra tekę diskutuoti šiuo klausimu, tai kiekvieno nuomonė visiškai priklauso nuo asmeninės patirties. Tie, kuriems gyvenime pasisekė surasti gerus naudotus variantus, nuvertina riziką, o tie, kurie yra nudegę, riziką linkę pervertinti.
Pats prieš perkant naują auto turėjau naudotą, kuris bent kartą metuose palikdavo mane vidury gatvės laukiant tralo, ir kuriuo nebūčiau drįsęs išvažiuot už Lietuvos ribų. Auto pirkau 6 metų senumo ir pardaviau 11-os, taigi ne visiška seniena. „Tai nereik pirkt lavonų“ jau girdžiu komentatorius. Sutinku, bet jei būtų patikimas būdas atskirt lavonus nuo ne-lavonų, šitos diskusijos apskritai nebūtų :). Gedimai ne visada ateina tinkamu metu ir ne visada jiems būni pasiruošęs. Kad esi šios kreivės pabaigoj suprasi tik joje atsidūręs: https://en.wikipedia.org/wiki/Bathtub_curve
Kai per paskutinį gedimą vidury žiemos likau be auto daugiau nei mėnesiui, tai ir buvo paskutinis lašas. Nebandžiau savęs apgauti, kad naujas auto „apsimoka“, bet paskaičiavau, kokį premiumą už tai susimokėsiu per visą eksplotavimo laiką, ir skaičius man pasirodė priimtinas (mano skaičiavimuose jis nebuvo 3x).
Beje, nuvertėjimas gana smarkiai skiriasi priklausomai nuo markės. Būtent BMW, Mercedes, ir kiti europietiški premium brandai nuvertėja bene labiausiai, nes tautoj yra nuomonė (pagrįsta ar ne – tema kitai dienai), kad jų išlaikymas po garantijos bus ypatingai brangus. Bet čia jau detalės, tikrai niekam nerekomenduočiau rinktis auto pagal tai 🙂
Mano apibendrinimas – kadangi bet koks auto vistiek bus antras brangiausias pirkinys po būsto, tai arba nepirkit išvis (jei tik galit – nuoma yra realus variantas), arba pirkit tokį, kad jaustumėt gerai išleidę pinigus (kad ir ką tai jums reiškia), ir jis jums kuo ilgiau spręstų problemas, o ne pridarytų naujų.
Labai geras komentaras,
Gera pastaba, kad kiekvieno žmogaus nuomonė šiuo klausimu susiformuos aplink jo patirtis. Kadangi dauguma kas valdo automobilius, juos turbūt ne nuo naujų perka, turi įvairių prisiminimų apie geriau ar prasčiau nupirktus. Dalinantis nuomonėm – patirtis apie prastus pirkinius dažnai dominuoja atitinkamai ši medalio pusė gal būna labiau matoma. Taipogi, nupirkti tikrai gerą naudotą automobilį iš tikrųjų nėra lengva, reikia kažkiek sėkmės, daug įdirbio ir pan.
Man pačiam asmeniškai dar labai aktualus emocinio stabilumo momentas kai su nauju tu gali ir į keliones ramiai nuvažiuoti, ir šiaip mažiau vargti su servizais, pigesnių filtrų paieška ir pan. Už tai aš galiu susimokėti. Už tai galiu net dalį komforto paaukoti. Turiu asmeninės patirties su naudoti ir nauju – tai šis psichologinis ramumas man asmeniškai LABAI smarkiai nuėmė slėgį nuo smegenų 🙂
Siti,
Pažįstamas jausmas (emocinis stabilumas). Pradžioje, kai nusipirkau, jaučiau diskomfortą, kad galime kelionės metu sustoti, kad bus problemų ir pan. Net KASKO tam pirmus metus pirkome. Bet kaip rodo patirtis, tinkamai pasirinkus ir tinkamai prižiūrint, nieko blogo neatsitiko. O bet tačiau, jeigu atmesti visas emocijas ir jausmus, visgi kiek kartų ir kaip skaudžiai reikėtų sugesti kelyje, kad kompensuoti naujo ir naudoto automobilio bendrų išlaidų skirtumą, t.y. 44716.6€ – 18136.61€ = 26579.99€? Na gerai, darykime optimistinį variantą ir sakykime, kad paprastesnis/pigesnis auto, tad kainos bei išlaidų skirtumas bus per puse mažesnis. Kaip turi nepasisekti kelyje, kad sumokėti tokią sumą? Bandau įsivaizduoti situaciją, bet nesigauna. Mano nuomone, tokios nesėkmės tikimybė yra ypač maža, todėl nesutinku mokėti daugiau. Common sense. Jeigu skirtumas būtų mažas, tuomet taip, pateisinčiau tokį pirkinį. Bet dabar, už mažą riziką gaunamas labai didelis „premium“.
Smagi diskusija.
Patikslinkim vieną dalyką. Aš niekada nepirkčiau auto už 52k. Absurdas 🙂 Nedidelio buto kaina Vilniuje. Jei žiūrėti realiai ir imti pačio minėtą dvigubai mažesnę sumą – 22k, skirtumas grubiai gausis 4k. Per metus 1000 EUR nebeatrodo toks baisus dalykas už stabilumą ir garantijas 🙂
Beto, kaip kažkas viršuje sakė, reikia žiūrėti ilgesniam laikotarpiui. Perkant naują auto ir šiuo metu kai vis daugiau gamintojų duoda 5/6/7 metų garantijas, reikėtų tokį terminą ir imti. Bent 6 metus. Trumpiau su nauju neplanuočiau važinėti.
Tai jei trumpai – imant ilgesnį terminą reikia imti gyvenimišką situaciją. Naujas auto vienas 6 metai jei daug važiuoji, kokie 8 nedaug važiuojant. Naudoti atitinkamai du turėtų būti per tą laiką. Ir tada lyginti. Arba net ne metus imti bet kiek kainuotų kilometras skaičiuojant kokius bent 120.000km eksploataciją. Reik pagooglint, manau kažkas tikrai yra jau skaičiavęs 🙂
Na, nauju automobiliu važinėjant 10 metų skaičiai švelnėja todėl, kad išlaidos/nuvertėjimas pasidaro tokios pačios kaip perkant šiek tiek naudotą automobilį. Tai gaunasi kad pirmus 3-4 metus susimoki didžiulį premium už naują automobilį, o toliau važinėji iš esmės su tokiu pačiu automobiliu ir išlaidomis jam lyg būtum jau nusipirkęs devėtą. Jeigu tinka ir su ne nauju važinėti (iš tų 10 metų naujas jis tik pirmus kelis metus, žiūrint kaip vertinsi), ir finansai ne paskutinėj vietoj, kodėl iš kart nepirkti automobilio tokiam stovyje, kai jis jau praėjęs didžiausio nuvertėjimo fazę? 🙂
Super straipsnis. Kokybiškas, neskubant parašytas. Kaip vedliui ir pridera.
Esu pradedantis emigrantas Vokietijoje. Vis galvoju, kad automobilis bus vienas pirmesniųjų pirkinių įsikūrus, bet va, reiks pirma paskaičiuoti ar neverčiau gyventi arčiau traukinių stoties.
Smagi analizė, pats pirkau panašų naudotą automobilį. Išvada, kad vien naujo automobilio vertės praradimas turi per didelę kainą, kuri neatperka nei remonto išlaidų nebuvimo, nei emocijos, kad vairuoji naują. Ypač jei kalbam apie premium brandu’us.
18136€ padalinus iš 4, nei iš 48 (mėn) niekaip nesigauna nei vos daugiau nei 3k€, nei 252€. Ar čia kažkokia kitokia matematika?
Teisingai, įsivėlė klaida, pirmadienį patikslinsiu. Bet kiek matau, esmė nesikeičia. Dėkui už pastebėjimą!
Straipsnyje nevertintas faktas, kad šiuo metu dauguma gamintojų gamina visišką šlamštą, kuris nelengvai atlaiko net garantinį laikotarpį ir kas taps tikru galvos skausmu žmogui, nusipirkusiam vėliau tokį automobilį. Išlaidos gali būti tikrai nelinksmos. Aš neypatingai daug važinėju, turėjau naują X3, tai pagal įvairias garantijas jame visko buvo keista už kokius 8k. tai jau tikrai.
Nusivažiavai. Ne veltui ir Patreon’ai traukiasi. Imt kapeikas už šlamštą nesolidu. Arba daryk normaliai arba uždaryk.
Tai kodėl pats mokate už šlamštą? 🙂 O jeigu nemokate, iš kur žinote, jog šlamštas?
Bet kokiu atveju, jeigu yra problema, rašykite į el. paštą ir ją išspręsime.
„12689.61€ + 5447€ = 18136.61€ per keturis metus. Tai yra 3034€ per metus arba 252€ /mėn.“
Dalindamas pametei nuvertėjimo išlaidas
Man tai įdomu, kodėl pardavinėjamos apynaujės auto (1-3m), būna net ir su garantija. Viena iš versijų sudaužyta, atkalta ir kaip už gerą bando prastumt (paprastai garantijos nesimato čia), kokie dar variantai? Nes kažkaip didelės ekonominės logikos nematau. 5+ metų suprantu: baigėsi lizingas ir keičia.
Geras straipsnis. Sukels daug emocijų daug kam 🙂 Tokios temos nesvarbu kur: kulinariniuose, statybiniuose ar investiciniuose forumuose – visada yra neišsemiamos ir sukelia daugiausiai poliarizacijos.
Kaip jau buvo minėta, jaučiamas šioks toks prisirišimas prie brando. Kas nėra blogai. Bet jaučiamas 🙂 Bet kaip buvo atsakyta – tai didelės esmės nekeičia skaičiuose tol kol lygini naudotus. BET imti palyginimui naują BMW už 52k tai na… kiek stiproka 🙂 Bet nepradėsiu flame’inti.
Geriau tiesiog mano patirtis:
Per gyvenimą turėjau nemažai naudotų automobilių, pradedant žiguliais, baigiant Audi, BMW ir pan. Ir nors neesu automobilizmo korifėjas, šiek tiek juos išmanau. Tačiau teko turėti ir neblogų, ir ne tokių gerų. Jei šioje loterijoje ištrauki trumpą šiaudą ir nepasiseka, skaičiuotė gali apsisukti 180 laipsnių į naudoto nenaudą. Vienas tokių pirkinių tarp kitko buvo BMW. Ir nors neatrodė „lavonas“, bet važiuojant per metus ~30.000+ km, per du metus sukišau į jį daugiau nei jis kainavo. Buvo didelis nuostolis. Kitas nemažiau „sėkmingas“ pirkinys buvo Audi 😀 Dar vienas tautomobilis. Su juo taip pat vargau, nors nebuvo užjotas. Sėkmingi pirkiniai buvo Ford Mondeo, Citroen Picasso ir pan.
Pamoka: jei reikės vėl pirkti naudotą – ieškosiu ne brando ar kažkokios konkrečios funkcijos, bet gero varianto maždaug toje kategorijoje kuri reikalinga nežiūrint į koks ženkliukas priklijuotas ant kapoto. Nesureikšminu sėdynės minkštumo ar vairo švelnumo. Net ir tiek važiuojant kiek aš važiuoju per metus, jei sėdynė ne taburetė, viskas ten gerai su tuo komfortu panašaus lygio mašinų. Ar tai bus BMW 3, ar MB C, ar Audi A4, ar Ford Mondeo, ar Skoda Octavia. Visose sėdėjęs, važiavęs per nuomas ir pan., fundamentalaus skirtumo nepastebėjau. Gal užpakalį nejautrų turiu 🙂 Kilometrų prasukta nemažai per gyvenimą.
Dabar turiu naują, pasisekė. Teko irgi girdėti istorijų kad ir nauji genda. Su savo pravažiavau per 3,5 metus jau ~120k. Kol kas jokių gedimų nepasitaikė. Visos remonto išlaidos – einamoji priežiūra ir besidėvinčios detalės. Ir labai didelis komfortas kad nereikia galvoti, suluš čia ta mašina kada netikėtai ar nesuluš, kokiam servize reikėtų remontuoti kad neapgautų ir pan. Aišku reikėtų suvesti finansinius galus bet kadangi automobilis įmonės, dar nepriėjo prie šio beprasmio skaičiavimo rankos.
Reziumuojant mano patarimai grynai pagal mano labai subjektyvią patirtį:
Jei pirksite naudotą automobilį – ieškokite gero varianto plačiau, neapsiribokite brandu, klauskite giminių ar draugų gal kas gali padėti, gal kas žino kur parduoda įmonių automobilius po 4 metų lizingo už geras kainas ar pan. Nes jei tik nepasiseks išlošti naudoto automobilio pirkimo loterijoje, bus ne sutaupymas o juodas minusas. Žmonės kurie neturi reikiamų įgūdžių ir neturi kas padėtų, žaidžia labai didelėje loterijoje. Taip nuėjus į turgų ar pavarčius skelbimus – galima labai smarkiai apsigauti. Gal nėra taip blogai kaip prieš 10 metų, yra visokių dabar priemonių pasitikrinti, bet na, taisyklė kad gerų automobilių rinkoje daug nebūna yra galiojanti. Dažniausiai gerą automobilį perperka draugai, pažystami ar pan. Toks retai kada išeina į atvirą rinką. Tikrai geri. O visi kiti yra padrožti, užšpakliuoti. Arba bus po įvykio sutvarkytas pardavimui tikrai ne taip kokybiškai kaip sau darytum, arba žmogus planavo keisti ir tiesiog kurį laiką jau į jį neinvestavo. Kas investuos į automobilio kapitalinę priežiūrą žinant kad parduosi už metų? 🙂 Arba keičia nes staiga įgyko kažkoks gedimas ir neapsimoka daugiau prižiūrėti. Visko būna. Būkit labiau cinikai nei optimistai, padės.
Su nauju automobiliu loterijos nėra nes yra garantija. Bet žiūrėkite kad valgant neužaugtų apetitas. Labai lengva užsimanyti ir tos, ir anos funkcijos. Suma gali užaugti labai greitai ir labai aukštai. Galvokite apie bazinius poreikius. Jei esate melomanas, pagerinta aparatūra irgi bazinis 🙂 Nes tai atneš jums daug džiaugsmo ypač važinėjant daug. Nekalbu apie bazinius kad turi būti 4 ratai, kėdė ir vairas. Viskas kas jums svarbu. Bet TIKRAI svarbu.
Ir suma sumarum – pirkite visada tik pagal išgales. Nepamenu paplitusios formulės, bet man galvoje užstrigęs skaičius, kad automobilis negali kainuoti daugiau nei ~2 mėnesiniai atlyginimai. Ja pats ir bandau vadovautis.
Pagal tokį Ramsey (millioniere next door autorius) tai jo taisyklė ne daugiau nei pusė metų algos, šeimai skaičiuojant. Tai kiek geresnis išeina, nei 2 algos :).
Paskaičiuokime tuomet protingi kurmiai 🙂 Nes 6 mėn atrodo daugokai įvertinant kad norisi automobiliui sutaupyti greičiau nei per 2 metus. Na nebent savings ratio didelis kas rodys jog arba pajamos didelės = išeis per brangus auto, arba taupumas max kas reikš kad brangaus auto vargiai ar norėsis..
Anyway. Jei pvz vienas asmuo uždirba apie 1000, tai auto už 2000, na gal 3000 atrodo gan logiškas. Įvertinant kad su tuo tūkstančiu reikės ir už nuomą mokėt, ir pavalgyt, ir kažką dar sutaupyt. Jei tokiu atveju pirkt už 6k – skamba per gerai tokioms pajamoms.
Jei žmogus uždirba jau solidžiau, sakykim 2500 EUR – tai 5-7k atrodo labai neblogai. Už tiek gali visai padorią naudotą paimt. Bet jei skaičiuoti 6mėn – gaunasi apie 15k EUR. Nebrangių naujų pradžia arba prabangių naudotų zona. Nemanau kad uždirbant tiek reikia pirkt tokią mašiną. Nebent mašina yra gyvenimo tikslas. Bet mes tada ne tam forume 🙂 Nuomonė formuota aplink kontekstą kuriame visi čia esame.
Čia subjektyvu, bet lieku prie savo: labiau frugal – 2 mėn. Mažiau – 3 🙂
Sveiki, minėjote, kad mieste automobilis praktiškai nereikalingas. O ką darote, kai, pavyzdžiui, reikia namo parsigabenti didesnį daiktą, pvz stalą, kėdę ir pan.? Ar laikinai nuomojatės, ar skolinatės iš artimųjų, ar…?
Sveiki. Mieste automobilį tokiais atvejais naudojame. Dėl to ir paminėjau žodį „dažniausiai“.
Yra Citybee minivenai,
SSSS atvežimo ir užnešimo paslauga.
ir pan.
Laba diena. Ačiū Jums už išsamų analitinį straipsnį. Manau, kad daugumą privers susimastyti, „perkratyti“, t.y. išanalizuoti savo patirtį. Tuo pačiu galiu teigti, kad tai puiki didaktinė priemonė, kurią norėčiau naudoti paskaitose, žinoma naudojant visą deramą publikacijų citavimo metodologiją. Tikiuosi neprieštarausite…
Sveiki, Vyteni,
Man būtų malonu. Naudokite laisvai.
Imant eksploataciją + nuvertėjimą gaunasi 10.8k. Jei naudojama tik užmiesčio kelionėms, manau, kad ir nuoma geras variantas. Imant 10 Eur/dienai kainą, už tiek gaunasi 1080 dienų nuomos išlaidos, iš esmės važinėjant nuomota mašina rečiau nei 75% dienų gaunasi pigiau.
Kaip suprantu, čia nuoma ir nebuvo lyginama dėl suprantamų jos nepatogumų.
Galima sužinoti, kur BMW (ar bet kurio kito normalaus komfortiško automobilio užmiesčio kelionėms) nuoma 10eur/dienai? 🙂
Hi,
aš toprent nuomojuosi, Toyota Auris 10 Eur būna, labiau laivą primenančios mašinos (VW Passat, Toyota Camry) būna 12 – 20 Eur range, bet kažkada buvau ir RAV4 gavęs už 10 Eur. 🙂
Dėl laiko sutinku, kaskart iki oro uosto trunka apie 40 min nukeliauti pirmyn atgal, autobuso bilietėlis dar 1.3 Eur prideda. 🙂 Jeigu reikia kas savaitgalį su gausybe daiktų keliauti – tuomet nepatogu. Aš varau su backpack’u, tai all good 🙂
Honestfire, galbūt nuoma ir pigiau skaičiuojant taip grubiai. Bet nuomotą automobilį kas kartą reikės pasiimti iš nuomos punkto, reikės iki jo keliauti (kainuoja) ir gaišti laiką. Taip pat, kas kartą baigus kelionę, reikės visus daiktus iškrauti, po kelionės vėl jį grąžinti. Ir kas kartą viskas iš naujo, gaištant laiką. O laikas, tai pinigai ar prarastas poilsis 🙂
Sakyčiau, kad pigiau gautųsi nebent tada, kai automobilis naudojamas tik mieste. Galima imti citybee, spark ir nesukti galvos.
Aš daug turėjau dėvėtų. Ir supratau, kad jos man brangiau kainuoja nei nauja. Mano elegance komplektacijos octavia tdi su dsg dėže su nemokama spalva ir be jokių papildomų žaislų. Niekada nepirkau kasko, važinėju 10 metų! Per metus įsuku 15000km. Taigi nedaug. Dar nerūdija, stovi šiltame garaže.Gedimai per tą laiką tik keli ir neesminiai. Gal ne gedimai o susidėvėjimai, kaladėlės, guolis, lemputės. Nei dsg dėžė nei dpf filtrai neparėjo, nenulaužta ir egr (neteršiu oro) kainavo kiek mažiau 20000eur. BMW aišku nepirkčiau, nes net penktoje klasėje gale vietos mažiau nei octavia, o trečiukas išvis tik mažo ūgio žmonėms tiktų. Taigi ne man. Ir kaina žinoma. Draugai nusipirko naują focus benzininį tai tik 13500 kainavo, nes buvo senas modelis. Taip visada pigiau kai naujas moselis išeina. Pats nieko nesugaudau mašinose, tepalus keičiu pagal instrukciją kas 30000km ir nesivadovauju garažiniais patarimais. Kitą automobilį pirksiu tik jei šis beviltiškai sulūš. Pagal instrujciją pagrindinis diržas keičiamas tik 210-240 tūkst intervale. Taigi dar net iki to ilgai teks važiuoti
Skaičiavimai iškart neteisingi, nes lyginamas tris kartus pigesnis automobilis su tris kartus brangesniu ir tikimasi, kad kažkaip gal gausis, kad jis kainuos brangiau.
Nežinau ką reikia galvoti, kad turėti tik tokį pasirinkimą: arba senas bmw už 10k, arba naujas bmw už 40k.
Ir apie kokį FIRE galima šnekėti, jei prasideda tokios aikštingos nesąmonės kaip „tas per kitas“, „tas per minkštas“, „tas negražus“, „tik bmw yra mašina“, „man kitose nepatogu“.
Imk ir lygink taip: arba senas arba naujas alternatyvus automobilis už panašią kainą. Va tada ir matysi kas labiau pasimoka įvertinus visus gedimus, garažiukus , detalių paieškas ir t.t.
Sakote, kad skaičiavimai neteisingi. Ar galite parodyti kur skaičiavimuose klaida? Tikrinau ne kartą, atrodo viskas gerai.
Sakote: tas per kitas“, „tas per minkštas“, „tas negražus“, „tik bmw yra mašina“, „man kitose nepatogu“.. Neįsižeiskite, bet straipsnyje niekur taip nesakoma, tad laikysiu, kad visą komentarą sukūrėte iš „lempos“ tik tam, jog išsilieti dėl blogo Pirmadienio 😉
Išperkamuoji nuoma dar yra variantas imant naują automobilį, tarkim VW siūlo patys jį, su kitais reik kiek domėjausi per bankus eiti. Ten susitaupo PVM, nes moki jį tik už mėnesio įmoką, tai skaičiuojant kad pradinis įnašas 0, po 4-5 metų atsisakai išpirkti likutinę vertę, kurią palieki maksimalią, lieka neapmokestinta pvm mokesčiu.
Variantas įdomus ir svarstytinas. Prie progos paskaičiuosiu.
Taigi parašiau – savaime aišku, kad skaičiavimai iš lempos, kai lyginami skirtingi automobiliai. Kas tarp jų bendro? Tik, kad tas pats bmw ženkliukas? Kaina kita, metai kiti. Va ir matosi, kad skaičiavimai yra apie pieno riebumą, o ne naujas vs naudotas. Lygiai taip pat sėkmingai gali paimti seną golfą ir lyginti su nauju mersu. Ženkliukas nieko nereiškia. Ir sakyti, kad čia tik vieninteliai tinkami variantai… Nu kažkaip… Pilna tų variantų.
Žodžiu gavosi tokia kaip demagogija. Daug skaičių, įrodinėjimų, ir staiga privedama prie klaidingos išvados apie kurią net nebuvo skaičiuota. Buvo skaičiuota: naujas bmw vs senas bmw, o to pagrindu kažkaip padaroma išvada ką geriau pirkti – naują automobilį ar naudotą. Nu panašiai kaip, kad palyginu obuolius su kopūstais, ir to pagrindu nusprendžiu kiek kilogramų bulvių pirkti.
Atsakau į jūsų komentarą plačiau:
skaičiavimai iš lempos, kai lyginami skirtingi automobiliai lyginami ne skirtingi, bet tos pačios markės, to pačio modelio, variklio galingumo ir komplektacijos automobiliai. Skiriasi tik gamybos metai (naujas/senas).
Kaina kita, metai kiti. Žinoma, kad ir metai ir kaina yra skirtingi. Tokia straipsnio esmė, palyginti naują ir seną. Kaip gali naudotas automobilis būti tokių pat metų ir kainos kaip naujas?
Lygiai taip pat sėkmingai gali paimti seną golfą ir lyginti su nauju mersu. Toks palyginimas būtų mažiau objektyvus, nes būtų lyginami skirtingi modeliai.
Pilna tų variantų. galbūt ir pilna tų variantų, bet objektyviai galiu palyginti tik tą automobilį, kurį vairuoju ir kurio oficialių pasiūlymą turiu.
Buvo skaičiuota: naujas bmw vs senas bmw, o to pagrindu kažkaip padaroma išvada ką geriau pirkti – naują automobilį ar naudotą Analizuojant BMW buvo padaryta išvada, kad daugiausiai kainuoja naujo automobilio nuvertėjimas per pirmus jo metus. Atsidarius skelbimus, tą pačią tendenciją galima matyti ne tik analizuojamoje markėje, bet ir visose kitose. Kai kurios nuvertėja mažiau, kai kurios daugiau, bet vidutiniškai 50-70% per pirmus 4-5 metus. Turint tokią išvadą, nereikia būti proto bokštu, kad pasidaryti išvadą, jog bet koks naujas yra gerokai brangiau nei 4-8 metų naudotas.
Jeigu manote, jog mano skaičiavimuose yra klaidų, pasidalinkite savo tyrimu apie naudotą ir naują automobilį. Parašysime atskirą palyginamąjį straipsnį. Dabar atrodo, jog tiesiog turite asmeninę patirtį, įsitikinimus ir bandote juos apginti be rimtesnių argumentų.
Manau HM turi omeny paimti ta pati modeli kuris salone yra pardavime ir naudota, automobilius kas 3 metus kazkur atnaujina, tai 3ju metu ta pati naudota modeli palyginti su nauju tuo paciu modeliu.
Aš suprantu ką jis daro ir ką turi omeny, tik man nesiseka jam išaiškinti, o jam suprasti, kad nors ir ima tos pačios markės, bet tai skirtingi automobiliai. Užsimerk markėm, gal tada bus suprantamiau, kad paimi x automobilį ir lygini su y, ir pagal tai staiga nusprendei ar naujas ar senas geriau… Lygiai taip pat galima buvo padaryt išvadą ar raudonas ar mėlynas geriau. Paimk naują ir naudotą bent už panašią kainą, bus tada palyginimas. Tikrai nereik būti proto bokštu, kad ir be skaičiavimų suprasti jog 2-3 kartus brangesnis automobilis yra brangesnis. Bet tam ir lyginimą turi vadinti: Brangesnis ar pigesnis.
>>NU
Rašote nelogišką komentarą, nes neįsiskaitėte į straipnį. Straipsnyje bandau išsiaiškinti kas labiau apsimoka finansiškai (naujas/naudotas). Jūs gi teigiate, jog „Paimk naują ir naudotą bent už panašią kainą, bus tada palyginimas“. Atsakykite man, kokia yra kainų palyginomo prasmė, kai daiktai kainuoja tiek pat?
O tai kur dingo šita išmintis https://scontent.fvno6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/52782436_788577704853176_5362751708302671872_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=KTMghX-AzGEAX-srTZx&_nc_ht=scontent.fvno6-1.fna&oh=dcfc99f61a9d48f25a158ae062b024fa&oe=5F4E7B07 Ar visgi ne bwm ar mercedes jau nelygis?
O kas sako, jog dingo? Dabartinis mūsų automobilis kainuoja ~5000€, kai tuo tarpu bendras turtas yra +200 000€. Tai mes esame labiau „wealthy“ pusėje, nei „rich“.
O kiek kainuoja naudoto automobilio radimas, patikrinimas ir nupirkimas ne Lietuvoje ir laiko ir pinigu prasme?
Nauja tiesiog imi ir vaziuoji.
Vikas kaip ir teisingai, bet yra keli aspektai kurie gali turėti įtakos galutinei palyginimo kainai:
– KASKO draudimas brangiausias yra pirmus metus, du, o po to mažėja ir kai kurias atvejais 20-30% (nes į draudžiamą sumą įskaičiuoja nusidėvėjimas)
– BMW gamintojas vienas rizikingiausių (vagysčių ir t.t.) atveju, dėl to jo ir draudimo kaina didesnė (jei ne viena didžiausių)
– Techninės naujovės – nauji autmobiliai (nauji modeliai, ne tiesiog „naujas automobilis“, kuris buvo pristatytas 2016), turi begales naujų funkcijų kurių kartas nebūna ir 3-5 metų senumo automobiliuose, nekalbant apie 5-8.
– Naujo automobilio (ypatingai hibridinio, PHEV ar elektromobilio (paskarojo kaina gerokai didesnė būtų)) kuro sąnaudos dažnai būna apčiuopiamai mažesės.
– Fianansavimo kaštai – paprastai automobilio paskola, vartojamoji paskola yra keliais (ar ne daugiau) kartais brangesnė nei naujo automobilio finansavimas. Bent jau esamuoju momentu…
Susidaro įspūdis, kad aršiausi straipsnio kritikai yra taip pat ir dėvėtų automobilių kritikai. Čia, matyt, išlenda dažno lietuvio kompleksas pateisinti įsigytą galbūt ne visai pagal kišenę daiktą. Dažnu atveju, jų argumentai už naują auto labiau emociniai negu iš išskaičiavimo. Vienok, būtų smagu pamatyti skaičiavimus ir skirtumus, kaip pavyzdį paėmus kokį šiai dienai labai populiarių škodos modelį.
Sveiki,
Paskaitinėjus šią įdomią temą supgalvojau taip pat papildyti savo indėliu, t.y. duomenis apie savo auto išlaidas, o palyginimą ir išvadas lai darosi kiti…bet jei labai briefly, iš esmės ir mano skaičiukai patvirtina Mr. BM versiją arba mano žodžiais „naujas auto yra neturintiems kur babkių dėti“
Taigi, turiu jau solidžią 12 metus renkamą šeimos biudžeto informaciją. Skirstymas ir visą kitą yra sugalvoti mano pačio, tad atitinkamai tas pats yra ir automobilio sferoje. Pvz. vienas esminių skirtumų nuo gerbiamo Mr. BM, auto išlaidos kelionėjė asmeniškai priskiriu prie kelionių išlaidų, o ne auto (logika, nebūtų kelionės – nebūtų šių išlaidų). Visgi išlaidose atsispindi VISKAS kitkas kas tik susiję su auto, t.y. nuo kvapuko pirkimo iki dujų įrangos įstatymo ir jos tolimesnio eksploatavimo, vaikiškos kėdutės pirkimo, baudos 🙂 susijusios su auto, parkingas, draudimai (kažkiek metų buvo ir kasko) ir t.t.
Svarbu paminėti kitus niuansus susijusią su pateiktomis išlaidomis.
– Pateikta info yra už 2009-2019 metus (behind yra kiekvienų metų kiekvienas mėnuo, kelios eilutės mašinos išlaidom skirstyti ir t.t.)
– 2008 gale už ~5.3 k EUR nupirkta 2003 Volvo S40 2.0T ir parduota už 1 k EUR 2018 (iš esmės 2016-2018 stovėjo nebenaudojama kieme), o 2016 gale už ~6.7 EUR pirkta 2008 Toyota Avensis 1.8
– Į Volvo dujos įdėtos po 3 metų, o į Toyota iškarto. Dujų įranga abejose BRC
– Per metus nuvažiuojama 15-20 k km
– Aš pats nesu auto fanas, man tai pervežimo priemonė, o ne „mažulė“, t.y. neplaunu mašinos kas savaitę, o kartais ir mėn ar du, nepoliruoju ir nebučiuoju savaitgaliais atsisėdęs nei vairo nei kapoto. BET, mašinų techninė būklė prižiūrima, kad manir mano šeimai mašina važiuotų ir būti saugi, detalės ar tepalai ir t.t. nei pigiausi nei brangiausi. Pvz. padangų buvo ir Matador ir Continental, bet visada naujos, tepalų buvo ir mannol ir originąlų Toyota servise ir pan.
Taigi, grand finale ir realūs skaičiukai:
– 11 metų išlaidos su dviejų auto pirkimu – 33.5 k EUR
*** neminusuojant šiai dienai likutinės, jei taip galima sakyti apie senuką 🙂 Toyotos vertės
*** įdomumo dėlei, kuras iš šios sumos 12.5 k EUR
*** atmetus auto pirkimo išlaidas 12 k EUR ir visokius kitokius reikalus (dujų įrangos įsigijimas, autkėdutės, signalizacijos, draudimai ir pan.) GRYNA eksploatacija (detalės, priežiūra, remontas ir pan.) buvo 5,5 k EUR, t.y. 40 eur per mėn
– Taigi šiek tiek round down ir gaunasi 3k EUR per metus arba 250 EUR per mėn auto išlaidos
– 1 km kaina 0.15-0.20 EUR ALL INCLUSIVE
Na o dabar kritikos ataka… fire 😉
P.S. bet iš tikro laukiu, kad kas nors kada nors skaičiais pagrįs, kad naujos auto apsimoka ir… galėsiu varyt laimingas pas žmoną ir sakyti, viskas, įrodyta, kad naujas geriau – ryt į saloną ;-D
Čia kaip ir investavime, istoriniai rezultatai negarantuoja ateities rezultatų. Jūsų praėjusio dešimtmečio išlaidos vienareikšmiškai rodo, kad važiuoti dėvėtu auto apsimokėjo (mano patirtis sako tą patį). Tačiau ar lygiai taip pat bus per ateinantį 10 metų – sunku pasakyti. Jau dabar ant LT atsirado ekologinis registracijos mokestis, tikėtina vėliau bus ir metinis eko mokestis kaip ir vakarų valstybėse. Remonto įkainiai prieš 10 metų ir dabar pabrango minimum 3 kartus, be to vis mažiau yra meistrų kurie apsiima remontuoti būtent tai kas sugedo, dažniausiai keičiami agregatai kartu su sveikomis detalėmis (o ir mašinos dabar projektuojamos taip, kad būtų kuo pigiau pagamint o ne vėliau eksploatuot), o tai vėl gi didina remonto kainą.
Visai gali būti, kad tolimesnėje ateityje važinėt sena mašina bus pakankamai brangu, tada mes kaip ir vokiečiai ieškosime kam prastumt savo 8+ metų kledarus ir atsiimt likutinę vertę.
—
Kaip ir kiti čia pastebėjo, lyginti seną 8 metų mašiną už 10k vs naują už 58K eur yra labai jau specifinis atvejis. Už 10k galima rasti žymiai „jaunesnių“ kitų markių, o naujų ne premium segmento mašinų kainos šiai dienai prasideda maždaug nuo 18k eur. VW Polo, Renault Captur, Toyota Auris, Nissan Quasqai ir pan – bus bazinė arba medium komplektacija jei pataikysi ant kokios akcijos. Visos maloniai rieda ir savo funkciją atlieka 🙂 Bet tai masiniai modeliai, „neatskleidžiantys vairuotojo asmenybės“. Šalia pastatyta 8 metų BMW atrodys nepalyginamai krūčiau.
Važinėju nenauju pusiau premium markės (t.y. ne MB, BMW ar Audi, bet ir ne Škoda) auto. Taip pedantiškai visų išlaidų nevedu, bet visos išlaidos (įsigijimas, kuras, remontai ir pan.) per 3 metus sudarė ~13000 €. Kasko nedraudžiu. Nuvažiavau 69000 km, taigi kainavo ~360 €/mėn, arba ~0,2 Eur/km (labai panašiai į BM skaičiavimus). Jei parduočiau dabar už porą k€, skaičiai pagražėtų iki 305 €/mėn., ir 0,16 €/km. Kurui bet kokiu atveju ~130 €/mėn.
Palyginimui. Naujo panašių charakteristikų auto lizingas ~180 €/mėn. Kasko naujo – 35-40 €/mėn., toliau mažyn. + kuras tie patys 130 €/mėn, dar + kokie 30 €/mėn. techniniams aptarnavimams ir pan. Gaunasi ~375 €/mėn., taigi ~70 Eur/mėn. brangiau nei senas. Naujame auto bus n kartų daugiau saugumo sistemų, nekalbant apie gerokai patobulėjusias multimedijas ir t.t. Ar verta už tai ir teoriškai ramesnę galvą mokėti papildomai – kiekvienas sprendžia pats.
Dar vienas, grynai FIRE, akcentas. Gal geriau vietoje 10 k€ už seną automobilį sumokėti 2 k€ pradinio įnašo, o likusius 8k€ investuoti? 😉 Matematika vėlgi keičiasi.
Klevas,
Ne specifinis atvejis. Jeigu atkreiptumėte dėmesį į statistiką (http://www.autotyrimai.lt/naujienos/), naudotų automobilių rinkoje BMW 2019-2020 metais jau tapo pati populiariausia mašina (pagal registracijų skaičių). Naujų automobilių rinkoje (M1 ir N1) premium segmente BMW dalinasi pirmą vietą su Audi. Tai yra dažnas automobilis, tad straipsnyje ne specifinė, bet dažnam Lietuviui aktuali markė.
Sutinku, kad VW Polo ar Toyota Auris yra puikus automobilis trumpiems miesto atstumams. Tačiau visiškai nesutinku, jog tai užmiesčio/šeimos automobilis, skirtas ilgoms kelionėms ir dideliems atstumams. Jau net nevertinant saugumo parametrų.
Straipsnyje jau sakiau: dėl objektyvumo vertinu identiškus modelius. Lyginti naują VW Polo su senu BMW būtų kvaila ir nelogiška, nes tokio automobilio niekada nepirkčiau. Jeigu jums tinkamas automobilis yra VW Polo, tuomet palyginkite naują VW Polo su senu. Duodu 99%, kad situacija bus panaši kaip ir mano straipsnyje, t.y. naudotas Polo bus pigesnis už naują.
Neapsimoka pirkt senesnį VW Polo ar pan modelį nei 3-4 metų, nes tokių mašinų kaip taisyklė resursas mažesnis (nebent sudrožimui mėšlą vežiojant). Tokių metų Polo bus nuvertėjęs ne daugiau 50% ir lyginant su nauja kontrastas nebus toks drastiškas. Dauguma žmonių renkasi premium arba upper middle klasės senas mašinas už 10-15k eur, tame tarpe ir jūs – užtenka į Vln gatves pasižiūrėt, nereikia jokio tyrimo daryt :). Ir tai visiškai logiška ir praktiška. Tačiau jau už 18k galima susirast visai decent naują mašiną, o pakėlus kartelę iki 30k pasirinkimas pasidaro netgi labai platus – ir tai tik pusė naujo BMW 3 kainos.
Tie kas gali laisvai nusipirkt naujas bmw, audi ar porche yra visai kita pajamų kategorija, tokie žmonės į senas mašinas iš vis nesižvalgo. Todėl formaliai jūsų palyginimas yra objektyvus, bet smarkiai negyvenimiškas.
p.s. VW Polo, Renault Captur ir pan – tokių pas mus nedaug, nes lietuviams tai neformatas. O Italijoj tokių mašiniukų yra dauguma, zuja išilgai savo pusiasalio vargo nematydami ir atstumus susuka nevaikiškus. Pas mus dabar visi trokšta persėsti į didelius SUV – yra kaip yra.
Geros diskusijos. Pats šiemet keičiau auto. Teko pasidomėti, paskaičiuoti.
Rinkausi tarp 1) 2-4 metų senumo auto su pilna istorija ir lizingu, 2) 2-4 metų senumo lengvai daužto, 3) naujo auto su lizingu.
Man automobilis yra labiau transporto priemonė nei „mažulė“. Lyginau Peugeot modelius, nes man jie gražiausi. Plius paskutinius 8m su tokiu auto važinėjau.
Daužta auto gan greitai atkrito, nes lizingas tokių nemėgsta. Nors po remonto sutaupau apie 5-6k Eur, bet dėl to, kad reikia dėti daug casho, long termu tai blogiausias variantas, nes neinvestuotas cashas neatneša pajamų.
Antroje vietoje lieka 2-4 metų senumo auto. Gali sutaupyti 20-40proc auto kainos, bet greičiausiai auto garantija tuoj baigsis arba jau pasibaigė. Apie didelius nuvertėjimus per pirmus metus, tai bent jau skelbimuose to nesimato. Nuvertėja po 10 proc per metus. Bėda ta, kad lizingas padevėtoms auto neduoda tokio gero lizingo kaip naujoms. Tad įmokos gaunasi ar naujo ar dėvėto panašios. Plius padidėja rizika dėl remonto išlaidų.
Tad laimėjo naujas auto.
Lyginu 10 metų skirtumo Peugeot – senąjį ir naująjį. Tiek vieną, tiek kitą draudžiu Kasko, remontuoju tik su sąskaitomis faktūromis, tik geruose servisuose. Nieko pats neremontuoju. Mėgstu išskaičiuoti kaštus per dieną. Tai naujasis per dieną nuvertėja po 5.5 Eur daugiau nei senasis. Kasko naujojo kainuoja 0.75 Eur daugiau per dieną. Remontai senojo 2 Eur daugiau nei naujojo (prognozuoju,nes naujo dar netvarkiau). Tad per dieną gaunu sumokėti 4.25 Eur daugiau. Už tai gaunu: naują auto su visais saugumo priedais, aukštesnę klasę, ramią galvą dėl remontų, ženkliai geresnį kasko draudimą (mažesnę isskaitą), litru žemesnės sąnaudas nors variklis galingesnis ir emocinį pasitenkinimą:)
„Daužta auto gan greitai atkrito, nes lizingas tokių nemėgsta. Nors po remonto sutaupau apie 5-6k Eur, bet dėl to, kad reikia dėti daug casho, long termu tai blogiausias variantas, nes neinvestuotas cashas neatneša pajamų.“
Pagal jūsų skaičiavimus išeina, kad investavus lizingu skolintus pinigus po tarkim 4 ar 5 metų, (nežinau kuriam laikui ir kiek skolinatės lizingu) būsite daugiau nei 5-6 k€ pliuse?
Man kažkodėl atrodo kad sutaupius 5-6 k€ ir juos investuojant, greičiau į pliusą išeisi nei pasiskolinus lizingu ir investavus skolintus pinigus. Galbūt mano klaida kad aš į asmeninius finansus žiūriu plačiau, iškart kaip į vieną bendrą vienetą, o ne išskaidytas daleles. Įmonei, ne asmeniui, gal biški kitaip žiūrėčiau, na kiti tikslai ten, kitaip paveikslas dėliojasi.
Dėl šito man kažkaip nesusiriša logika, dėl viso kito tai sutinku, manau tie kiti argumentai ir viską ir nusvėrė, kuriuos parašėtė paskutiniame sakinyje.
Iš jūsų komentaro išsinešiau tik tai kad jūs už ramią galvą ir emocinį pasitenkinimą per metus sumokate papildomai 1550€. Kas, beje, visiškai normalu ir pakankamai pigu, kaip už tokius jausmus.
Atkreipčiau dėmesį, kad piniginis skirtumas mažės kuo paprastesnius automobilius lyginsite. Procentiniam nuvertėjimui esant identiškam absoliutinis skirsis kartais. Pirkite naują automobilį iki 20000 vietoje 60000 ir iškart sutaupysite 40000. Jei tokios pat klasės pirksite dėvėtus tai sakykime mokėsite tik pusę naujo kainos, sutaupymas vis dar bus 20000. Kilometro kaina irgi bus tiek lat kartų mažesnė, neskaitant kuro kainos
Labai gera analizė, aktuali tema turbūt daugiau nei pusei Lt gyventojų. Pats pirkau prieš lygiai 3 metus BMW 3 klasės 2006 m. auto už 4k Eur. Per tuos tris metus automobilis buvo taisytas 4 kartus (vienas iš taisymų – kapitalinis variklio remontas), visi taisymai sudėjus kainavo apie 1.6k Eur. Na ir dabar besibaigiant techninei apžiūrai ir galimai gresiant dar remontams irgi kyla tokių minčių, gal pirkti naują auto su 5m garantija ir nebebijot, kad važiuojant kažkur už miesto gali sugesti. Šitoj analizėj manau padaryta viena klaida (autorius turbūt nesutiks), pasirinktas itin brangus naujas automibilis palyginimui. Pavasarį teko stebėti (sekant internetu kainas) Krasta auto sandėlio išpardavimą, pvz. BMW X6 buvo galima įsigyti už 55k – 65k kainą, tai lyginant su šiame straipsnyje 3 klasės auto už 50k, atrodo nelabai adekvatu. Dabartinėm kainom panašu, kad rinkotės iš pačių šustriausių komplektacijų, bet jei imtumėt palyginimui paprastesnės komplektacijos už 35-40k, tai manau kaštų skirtumas būtų ne toks didelis.
Sveiki, visu komentaru neskaiciau, gal ir buvo aptarta. taciau straipsnyje nebuvo paminetas saugumo aspektas. Paminesiu klisine fraze kad sveikatos juolab gyvybes uz jokius pinigus nenusipirksi. Jusu vairuotas BMW 10 m senumo ncap reitinge tikriausiai turejo 5 zvaigzdutes. taciau ji padauzius su dabartiniais reikalavimais zvaigzduciu greiciausiai sumazetu. tubut sutiksit su manimi kad naujas BMW yra gerokai saugesnis uz 10 m senumo BMW? kodel Jus nevertinat saugumo aspekto?
Sveiki, įvertinkime dabar 🙂
NCAP reitingas mūsų automobiliui – 5 žvaigždutės su 95% apsauga vairuotojui. Naujo automobilio reitingas – 5 žvaigždutės su 97% apsauga vairuotojui. Skirtumas minimalus, o įvertinus automobilio įvykio tikimybę – nereikšmingas.
Vienas pastebejimas o gal klausimas, ar argumentas kaip kam – kodel nekalba kad pdv auto kad ir patikrinus perkant visada bus kliauzių. Ypac po kurio laiko. O patikimuma apsprendzia tai kad tavo auto ziema vasara vienu burgzt uzsiveda o kai matai kaimynus prie savo mirtinai susalusiu zirgu veluojancius i darba isvis pinigai neberupi. Nezinau kiek sekmingu reikia but kad rastum 4 m. senumo pdv be rimtu kliurku kuris tau tarnaus dar 5 m. be problemu. Naivu kazkaip:( Na bet jei nesvarbu ar nuvyksite ten kur turite nuvykti tada tiek to, galima uzsiimti ir remontais.
Sveiki,
Kaip tai nekalbame? Pažiūrėkite į statistiką – per 4 metus mūsų automobilis nei karto nesugedo. Ir tikrai nelaikau savęs sėkmingu. Labiau racionaliu 🙂
Na, gal ir yra žmonių, kad pirktų naują už 50-60k EUR, bet nesitikėčiau jų rasti šioje diskusijoje – sunkiai suderinama su FIRE.
Dėl skonio modeliams neverta ginčytis, bet norėčiau pamatyti palyginimą, kai lizingu perkamas naujas automobilis su likutine verte, pvz. Peugeot 2008 už 15900 EUR, ar Kia Stonic už 14900 EUR, etc., kadangi yra žmonių, kuriems nėra didelio skirtumo komforto prasme, bet svarbu nesukti galvos dėl netikėtų išlaidų ir dažnų remontų – kaip nusipirkti neuždrožtą dėvėtą automobilį.
Tarkim Peugeot atvejis, kai likutinė vertė – 30 proc. Per 5 metus sumokame 158.06*12*5+15900*0.15 = 11868.6 EUR.
Per 5 metus sumokama už garantinį aptarnavimą apie 5 x 200 EUR, taip pat kasko apie 5 x 250 EUR.
Bendrai su kasko ir aptarnavimais: 11868.6 + 1000 + 1250 = 14118.6 EUR
14118.6 / 12 / 5 = 235.31 EUR neįvertinus kuro.
Įdomu būtų, jei kažkas papildytų iš savo patirties, kokios dar būna išlaidos su naujais auto, kuriems galioja garantija.
Iš pirmo žvilgsnio skirtumas toks, kad visi 14118.6 EUR dingsta per 5 metus, lieka automobilis, kurį gali nusipirkti už likutinę vertę ir parduoti brangiau arba toliau vairuoti porą metų vairuoti – jei saugojai, tai bus mažesnė loterija nei perkant 5 metų senumo automobilį iš autoplius.lt.
Planuoju pirkti auto už 2-3 mėn. atlyginimą. Į šiuos rėžius telpa tiek ekonominis naujas, tiek premium 4-7 m. dėvėtas, bet apsispręsti be galo sunku, nes turiu daug pvz., kai į premium dėvėto auto remontus reikėjo sukišti 3-6k EUR jau per pirmus metus, Na, o ekonominio dėvėto pirkti nesinori, nes atrodo, kad 5 metų senumo auto dar 5 sunkiai atitarnaus dėl pigesnių medžiagų ir pan.
Pasidalinsiu ir aš savo patirtimi.
2016 m. pradžioje pirktas Toyota Avensis 1.8 benzinas Active Plus komplektacija (ne bazinė, bet ir ne premium, kiap ir pats automobilis, viskas ko reikia paprastam user’iui). Kaina 22970 Eur, sutarties mokestis 200 Eur., pradinis įnašas 8000 Eur, Kasko per 5 metus -1855 Eur., privalomas aptarnavimas – apie 1200 Eur., likutinė vertė – 7300 Eur. Dovanų gavau ratlankius su padangomis.
Taigi, viso išlaidos – 23350 Eur už automobilį su palūkanomis, 3250 Eur už draudimą, sutartį ir aptarnavimą. Per 5 metus pirkau papildomą padangų komplektą už 800 Eur (safety first), valytuvus ir kilimėlius (čia jau nepriklauso nuo to naujas/senas automobilis). Eglučių ant veidrodėlio nepirkau.
Pardaviau už 15.000 Eur., nuvažiavau nepilnus 95k (sutrukdė karantinas). Tikėtina, kad kainą išlaikė, nes nebuvo facelift’o, tiesiog Toyota atgaivino Camry tame segmente. Visą eksploatacijos laikotarpį nebuvo nei menkiausios bėdos, vedėsi puikiai, negęso, su vienu vaiku užteko komforto keliauti tiek užmiestyje, tiek mieste, saugumo sistemos ne kartą išgelbėjo nuo susidūrimo, nekalbant apie LED šviesas ir pan. ir t.t. Didžiausias trūkumas – audio sistema (jei turite sadistinių polinkių, uždarykite melomaną į tokios komplektacijos Avensį).
„Nuostoliai“ 11.600 Eur. arba 193 Eur per mėnesį.
Patirtis su 2002 m. gamybos Švedijos automobilių pramonės automobilis su pretenzijomis į premium segmentą. Pirkau 2007-2008 m. už 6500 Eur. Žiūrėjo išmanantys draugai, aplink mašiną su būgnais šoko serviso darbuotojai (ne garažiniai, o specializuoto), buvo kviestas kunigas… juokauju, bet supratote, ką noriu pasakyti – mašina buvo išpurtyta, pertikrinta. Taip rida buvo teisinga – 190k., taip mašina nebuvo daužta. Kol su ja važinėjau, pakeičiau turbūt didžiąją dalį to, ką įmanoma pakeisti – variklio diržas, turbina, kuro siurblys, amortizatoriai, dar krūvą kitų detalių, kurių net pavadinimų nežinau. Nuojauta sako, kad per tuos 6-7 metus sukišau tiek pat, kiek ji kainavo pirkimo metu arba šiek tiek daugiau (+1k). Bet tolimesniuose skaičiavimuose tebūnie tiek, kiek pirkau. Nutiko ir keletas smagesnių istorijų, pvz., žiemą vidury miško prie -15 iki tikslo likus 80 km., o iki artimiausio didesnio miestelio 30 km 12 val. nakties automobilis užgęso – numirė kuro siurblys, vasarą likus keliems kilometrams iki tikslo mašina užgęso – numirė generatorius, nekalbant jau apie klaidų girliandas arba neužsivedimą ryte skubant į darbą.
2015 m. pardaviau už 1.000 Eur. Pirkėjas neatrodė labai laimingas pirkdamas, bet ką padarysi. Kasko nedraudžiau. Taigi, viso šiuo atveju nuostoliai -12k Eur.
Galima dar tobulinti skaičiavimus, skaičiuoti pinigų nuvertėjimą, grąžą, jei likutinės vertės lėšos suinvestuojamos, bet turbūt neverta užsiimti.
Suprantu, nepasisekė, bet dar turėjau 4-5 naudotas mašinas, kurias vėlgi, išpurčius servisuose, eksploatacijos metu (automobilius keičiu ne dažniau nei 5 metai) tekdavo sukišti apie 50-70 proc. pirkimo kainos.
Taip, daug priklauso nuo sėkmės, bet jei galimybės leis, ateityje pirksiu tik naujus automobilius – visų pirma dėl saugumo ir dėl patikimumo. 20-30k segmente pasiūla yra didelė visiems skoniams ir poreikiams. Tikėtina, kad ir damesiu dar kokius papildomus 5k tam, kad „pasilepinčiau“ ir pridėčiau tai, kas man teikia malonumą vairuojant.
Kaip ir kažkas jau rašė, reikia lyginti obuolius su obuoliais ir kopūstus su kopūstais.
Ačiū už pasidalinimą, labai pravertė info apie išlaidas vairuojant naują auto. Aš taip pat pradėjau žiūrinėti Toyotas – gerai išlaiko vertę, gana patikimos, lyginant su kitomis markėmis.
Klausimas, kodėl pardavėte po 5 metų, ar jau buvo kokių nors signalų, kad prasidės problemos? Ar pikote kitą automobilį?
Signalų, kad būtų kažkokių problemų nebuvo, važiavo puikiai, tiesiog laukėmės antro vaiko, todėl reikėjo šiek tiek didesnio automobilio. Beje, įsigijau naują, tačiau aukštesnės klasės (norėjosi ir pačiam subjektyviai šiek tiek daugiau komforto), nemanau, kad su šituo gausis taip gerai matematiškai kaip su Avensis, bet gal ir važinėsiu ilgiau nei 5 metus 🙂 Iš tiesų, ką dar buvau pamiršęs ankstesniame savo post’e tai, kad KASKO per tuos 5 metus pasinaudojau tris kartus, bendra sąskaita buvo 2300 Eur, bendra išskaita apie 200 Eur. Nebuvo ten gedimai dėl kurių nebūtų buvę galima važiuoti, tačiau parduodant pagelbėjo (pamesti rakteliai, įlenkimai). Ar bendrus skaičius įtakotų, priklausytų nuo kiekvieno asmeninio požiūrio į automobilį.
Pagirtina, labai geras straipsnis, tik pernelyg nesismulkinant kainų skirtumą galima įvertinti paprasčiau, kad žmonėms nebekiltų keistų iliuzijų, jog naujo brangesnio auto kaštai gali būti mažesni. Kiekvienam sumokėtam 10k tenka apie 105 EUR/mėn. nuvertėjimo arba nuvertėjimo+priežiūros kaštų (jei perkama senesnė auto), todėl natūralu, kuo daugiau sumokama, tuo daugiau reikia atidėti kas mėnesį, kad po kažkiek metų būtų galima parduoti nuvertėjusią ir vėl įsigyti tokią pat auto. Ir nėra skirtumo, rinksitės naują žemesnės klasės ar senesnį aukštesnės klasės automobilį, skirtingi kaštai priklauso nuo sumos. Šiuo atveju skaičiuotas tik nuvertėjimas, t.y. tai, iš kur atsiranda kaštų skirtumas, kadangi tos pačios vertės ir galios automobilio draudimo kainos daugmaž vienodos, kuro naujesnis auto sunaudos mažiau, bet papildomai kainuos įrangos priežiūra, o tepalus ar padangas keisti, plauti reikės tiek seną, tiek naują auto. Nors perkant pigesnį (ir atitinkamai senesnį) automobilį tikrai sutaupoma, senesnio auto patikimumą naujam prilyginti galima tik tuo atveju, jei pats savininkas atpažįsta artėjančius gedimus ir juos laiku pašalina, kitiems gi belieka pasikliauti sėkme. P.s. 105 EUR/mėn. kiekvienam 10k tenka tvarkingai auto, t.y. tokiai, kokios parduodamos vakarų Europoje. Jei perkate auto Lietuvoje už 5k ir tai 2-3k pigiau nei to paties tvarkingo auto kaina Vokietijoje, reikia numatyti atitinkamą sumą techninio stovio atstatymui ir kaštus skaičiuoti nuo galutinės, o ne nuo įsigijimo kainos (tas pats liečia bet kurio auto pilną paruošimą po įsigijimo)
Jei lyginti naują ir tokios pat vertės visiškai sutvarkytą naudotą automobilį, kaštai bus daugmaž vienodi!!! Esminis naujo automobilio pliusas – nereikia žinių ir laiko priežiūrai, automobilis važiuoja ir tiek. Naudoto automobilio pliusas – išleidžiant tiek pat pinigų gaunamas aukštesnės klasės automobilis, kas reiškia visiškai kitą važiavimo komfortą.
Pvz. aš geriau perku BMW už 5-8k ir visiškai jį atnaujinu, išleisdamas papildomus 10-12k, nei perku naują auto už 15-20k. Niekada pigus naujas automobilis nevažiuos taip maloniai kaip aukštos klasės visiškai sutvarkytas auto. Jei jums svarbus važiavimo pojūtis, tačiau negalite skirti naujam geram auto 70k, pirkite 10-12 metų senumo automobilį ir nepagailėkite pinigų visų susidėvėjusių jo dalių pakeitimui, kad pajaustumėte, kaip stipriai skiriasi važiavimas skirtingų klasių auto
Šiaip skonio reikalas kokį auto pirkti. Bet asmeniškai laikausi nuomonės, kad geriausiai pirkti naują automobilį žemesnės klasės, nei naudotą prestižinį. Pirmu atveju kapoto neatidarinėsi 5 metus, o antru atveju remonto išlaidos bus didelės.
labai korektiska diskusija, dekoju komentatoriams uz informacija.
Dirbu ofise. White collar. Didžioji dauguma važinėja naujais automobiliais – Kia, Skoda, Nissan. Kad ir kokios smart galvos, kad ir kaip gerai varto R’ą – pagrindinis dalykas yra peace of mind. Ir valio.
Aš irgi noriu naujo automobilio, bet negaliu sau leisti. Nes nenoriu Kia, Skoda ir Nissan. Ir nuo šiknos iki pirštų galiukų jaučiu skirtumą tarp Kodiaq ir Q5. Yra kas nejaučia. Yra ir kas maisto skonio nejaučia.
Tad kai išsiaiškini, jog nenori praleisti 5 metus Ceed’e, pradedi lyginti ne 20K naują vs 20K seną, bet 60K naują vs 20K seną.
Todėl toks BM skaičiavimas visiškai makes sense.
Apie tai, kad naujas automobilis negenda, siūlau pakalbėti su jūsų įmonės ūkio skyriaus atstovu ar kokiu meistriuku. Papasakos kaip rūdyja naujų Hyundai stogai ar neužsiveda Qashqajai.
Aš stebuklo neieškojau. Paprašiau, kad parvarytų iš Vokietijos su visomis knygelėmis, papildomais rakteliais ir pan. – tuo metu atrodo, jog permoki, nes autopliuse va pigiau, tačiau ir man peace of mind norisi. Tiesa, vienintelė kliūtis tai patikimas pardavėjas, bet ir tokių yra. Užsiprašai norimo modelio ir lauki. Tik gali užtrukti, pas tokius eilės būna.
Kokios būtų nuomonės apie automobilio nuomą kaip my bee? Ar labai neapsimoka? Atrodo gana patogu, o ir mėnesinė kaina gana viliojanti, žianant, kad nusiima visi su automobilio pirkimu susiję rūpesčiai.
Nezinau ar cia kas nors rase, ar strainsyje buvo iskaiciuot, bet ant greicio skaiciau – skaiciuoti nusidevejima naujo kaip galetu dar – jeigu tu zinai kad po 4 metu jis is tikruju yra kaip naujas, tai nebutinai ji vertint rinkos verte ir nepardavinet jo. Tu pats zinai kad jis yra daug vertingesnis jei gerai priziurejai, tau nereik numest kainos del rizikos. Tai kas pasikeite – tik dizainas paseno ir technologijos. Bet vazinet gali toliau , kaip ir pirkdamas naudota. TIk naudota pirkdamas rizikuoji, o kai pats saugojai – nerizikuoji.
As pats turiu 2002 metu masina ir pagal skelbimus atrodo ten ji gal 1000 butu verta. Nu bet as kai zinau ka susitvarkes esu ir kad tos vietos neges, yra sukista pinigu, tai man ji daugiau verta , ir del to gaila parduot. Tik imidzas atrodo kad as ubagas kai vazineju su 1000 eur atrodancia vertes masina 🙂 kai kiti lizingines naujas ima.
Ir dar ka reiktu ivertinti – nauja masina nusipikres zinai kad oro pagalves yra. O naudota nusipirkes – daug sansu kad nera, o pats ar jas susidejai, ar tikrinai? Net nezinau dar ir autoservisais ar galima pasitiket kad jie patirkins gerai ar sudes tas pagalves. Kiek pagalves yra vertos?